Amning förstör brösten?
Har ammat i 2 veckor o tycker mina bröst är förstörda- kör flaska nu men ändå. De 2 veckorna ser brösten inte ut som samma. Ska operera de. Någon som upplever samma??
Har ammat i 2 veckor o tycker mina bröst är förstörda- kör flaska nu men ändå. De 2 veckorna ser brösten inte ut som samma. Ska operera de. Någon som upplever samma??
Brösten blir ju aldrig exakt som innan man fick barn, det hör liksom till själva babypaketet Vet inte hur det hade varit om man inte ammat alls, men dom har ju ändå "töjts ut" och varit mjölkfyllda förmodar jag.
Jag har ammat mina barn 1,5 år vardera, totalt 3 år fördelat på 5 års tid med uppehåll mellan barnen. Först när jag slutade amma såg det ju inte så kul ut, värsta raggsockarna, ha ha. Men nu, ett år senare, har det fyllts ut igen utan att jag gått upp i vikt och jag tycker det ser helt ok ut. Inte som när man var 18 men det hade det förmodligen inte varit ändå.
Men det där är ju upp till var och en och säkert individuellt hur mycket och hur dom förändras.
Förstör och förstör? Jag har fått mina bröst för att kunna amma mina barn så jag förstår inte riktigt hur man kan tänka att amningen förstör brösten... Att man väljer att operera sig när man ammat klart, det köper jag. För att man kan.
Ja det gjorde fruktansvärt ont första dagarna, men det var det värt! hoppas självklart att amningen funkar denna gång. Snittet blev under bröstet eftersom de ändå skulle göra ett ankarlyft så de var ju ändå tvungna att öppna där, om man bara gör förstoring lägger de däremot i armhålan. Ja det är ju bra om man bestämt att man inte vill ha fler barn innan. Jag kände mer att jag förlorar mycket om jag hade väntat med det.
Jag kan säga som så att min sambo tyckte inte heller jag behövde göra det, han tyckte om de som de var. Men det är trots allt jag som ska vara nöjd och inte han, och kan säga idag att han tycker om dem :) Ang. om de ser "plastiga" ut beror ju på helt hur man gör dem. De flesta som fått barn vill ju göra naturliga som de hade innan graviditet och tror inte nån som inte vetat hade sett att det var silisar. Men som sagt beror ju helt på vilken storlek och allt annat man väljer.
Ja att föda barn var ju mycket mer intensivare i smärta ;) denna kan man ju i alla fall ta tabletter emot. Ja då får du ju ett naturligt resultat! Jag har ungefär 1 eller 2 storlekar större nu än innan. men det var vad jag ville ha också :)
Jag måste bara säga att jag tycker det är så ironiskt att så många har som argument att de aldrig skulle operera sina bröst trots att de hänger osv. och det argumentet är - Min man/sambo/pojkvän tycker dem är fina som dem är!? Sen i samma mening beklagar de sig över alla kvinnor som opererar sig för att få uppmärksamhet? Det här hör jag nästan varenda dag från mina vänner/släkt och omgivning! Är det inte samma sak? Verkar vara viktigt vad ens partner tycker? Då gör man ju inte som man själv vill i slutändan endå!
Man ska själv vara nöjd med ens kropp. Inte för sin man eller omgivningen! Jag kommer operera mig för jag vill inte vara en planka! Jag vill ha kvinnliga former och inte små tomma påsar som hänger på min kropp. Och trots att min sambo älskar mig som jag är, och skulle fortsätta älska mina bröst utan operation kommer jag göra det.
Och jag är en av dem som vill att det ska synas att det är fejk. De ska vara runda meloner! Det ska bli helt underbart och få ha bröst! Har alltid haft små bröst, men nu är de extremt små efter graviditeten! Jag vill testa hur det känns och ha stora bröst innan jag blir gammal! Och ångrar jag mig i framtiden, ja då tar jag ut dem! De kan ju aldrig bli värre än dem är idag!
Vad jag längtar!
Vet inte om du ammade, SunnyBunny, men isf så har du väl redan testat att ha stora bröst?
Jag har också små bröst men när jag ammade så fick jag ju testa på hur det såg ut med... nåja, jättestora var de ju inte men stora för mig, typ 3-5 ggr större än vanligt beroende på tidpunkt.
Det var klart intressant och hade en fördel, vissa kläder satt bättre. Men på det stora hela tyckte jag inte det passade mig så jag var glad när de gick ner och blev plattare än någonsin igen... När jag ser bilder nu från den tiden så tycker jag det ser rätt fult ut med de där "bihangen" där fram.
Min mamma och syster fick behålla sin storlek som de fick vid amning och har stora bröst nu, fast de började med lika små som jag. Konstigt!
Ja vi har ju allt gemensamt alla pengar så att säga. Skönt när båda är nöjda- vi köpte ny bil som han mest ville ha så visst.
Det är graviditeten som förstör brösten och inte amningen.
Plasttuttar borde subventioneras