• Malin_Hylte

Graviditetspenning? Inget annat??

HeJ!
    Jag är gravid med mitt tredje barn och har börjat fundera på hur jag ska lösa arbetssituationen i slutet av graviditeten... Jag arbetar på ett mkt tungt arbete som personlig assistent med 24h pass hos en brukare som har utv störning och en extremt svårbehandlad epilepsi med ca 250 dropp om dagen där vi som assistenter ska hindra från skada dvs vi fångar i 90% av fallen. 
    Brukaren har även intensiv träning i bla bassäng 3 ggr/v som avslutas med bubbelpool 20minuter. Förmågan att vistas ensam är lika med noll. Han har konstant 2 personal runt sig.
    Jag är nu i v 23 och känner mej redan som en belastning på arbetsplatsen och jag har redan nu ställt till skada genom att inte hinna fram och inte orka med....
    Det kommer inte bli lättare ju längre graviditeten går.
    Jag har läst på försäkrngskassans sida och det enda jag hittar är de här 60 dagarna innan förlossningen. Men det känns extremt lite med bara 60 dagar innan. Finns det något annat man kan söka??
    Problemet är ju inte min egen "sjukdom" i form av graviditet utan arbetsplatsens art och den otroligt fysiska ansträngning som varje pass ger.  Hur fungerar det? Kan man bli sjukskriven och få det beviljat för att man faktiskt är en belastning på arbetsplatsen och riskerar stora skador hos sin brukare??

Hoppas någon kan göra maj lite klokare =)

• Svar på tråden Graviditetspenning? Inget annat??
  • Lady without tattoo

Vad säger din läkare/bm samt FK?

Yrke: Leg pratkvarn
  • Malin_Hylte

Jag har varken läkare eller BM eftersom vi precis flyttat. :)
    FK har bara svarat att det är svårt att få genom sjukskrivning pga graviditet.
    Att de inte har som policy att se graviditet som en sjukdom....

• Lady without tattoo
    Malin_Hylte skrev 2011-10-05 14:26:21 följande:
    Jag har varken läkare eller BM eftersom vi precis flyttat. :)
    FK har bara svarat att det är svårt att få genom sjukskrivning pga graviditet.
    Att de inte har som policy att se graviditet som en sjukdom....
    Men du skall väl fixa det?
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Malin_Hylte

Jag har kontaktat dem och skulle bli uppringd. För typ en vecka sedan. Nästa besök är ju egentligen v 25 så antar de inte känner panik direkt....

Svar på tråden Graviditetspenning? Inget annat??