Vilka ska bjudas på dopet?
Jag har två halvbröder, båda har samma mamma, jag har annan mamma.
Med bror 1 har jag telefonkontakt kanske 1 gång varje månad, högst, ibland mindre än så. (Han har även lånat massa pengar av mig, så vi "måste" ha kontakt gällande det då och då). Han och hans familj var här ett dygn i somras, på genomresa på semestern. Jag och brorsans fru skriver lite statuskommentarer och gillar på FB, så lite kontakt har vi med.
Bror 2 har jag inte träffat sedan vårt bröllop 2005, har aldrig någonsin telefonkontakt med, och heller ej på FB, trots att vi är vänner där. Fick ett grattis när dottern föddes i somras, det är allt. Denne bror har en dotter, 19 år, som jag pratar lite msn- och FB-kontakt med. Han har en son som jag inte ens har som FB-vän.
Bror 2 gifte sig i somras, något som jag fick reda på genom FB. Vår bror (Bror 1) var bjuden - vilket ju inte är så konstigt, men inte jag, vilket ju EGENTLIGEN inte heller är så konstigt, eftersom vi aldrig har kontakt. Men det kändes ändå konstigt. (Särskilt som han och hans familj blev bjudna på vårt bröllop.)
Mitt dilemma: Vilka ska jag bjuda på dopet? Dop är ju en familjegrej, så Bror 1 med familj skulle jag vilja/kunna bjuda. Långsint som jag är skulle jag kunna tänka mig att helt skita i Bror 2, MEN jag pratar ju en del med hans dotter, så HENNE skulle jag vilja bjuda. Men sonen då, som jag aldrig pratar med? Det är ju dessutom jag som är den vuxna, så att säga, det ska ju inte ligga på ett barns (typ 17 år) ansvar att ha kontakt med sin faster.
Alltså, jordens största i-landsproblem, men vad tycker ni? (Jag har inga andra släktingar, alla är döda)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 11:24
Jag bjuder alla!