• Anonym (malou)

Familjehems mamma motarbetar!

Finns det fler familjehems mammor som vägrar inse att fosterbarnet är på väg till bio?

• Svar på tråden Familjehems mamma motarbetar!
  • Anonym (malou)
    Anonym skrev 2011-10-27 17:40:17 följande:
    Om barnet ska arbetas hem eller inte är oftast  inte något som bio föräldern bestämmer!
    Det ligger mer på Soc än någon annan då det rä dom som har han om utvecklignen och "dagsläget" av situationen runt bio föräldrarna!
    I de flresta fall ska barnen arbetas hem och gör även det men det finns ändå många fall där det är och alltid kommer att förbli en omöjllighet!
    Har man haft sitt barn placerat i ett o samma familjehem i mer än 3 år så kan en vårdnadsöverflytt ske och då mister man som förälder vårdnaden, den övergår då till familjehemmet!   
    Det kan man överklaga
  • Anonym
    Anonym (malou) skrev 2011-10-27 19:52:48 följande:
    Det kan man överklaga

Visst,men då skall det mycket till!!
    Nåt som är helt rätt,anser jag! 
  • Anonym
    Anonym (malou) skrev 2011-10-27 19:52:48 följande:
    Det kan man överklaga
    Självklart kan man överklaga.
    Det kan man göra med det mesta och det helt lagligt.
    Det är en rättighet man som människa har och framförallt om man är förälder för föräldrarbalken är enorm om man jämför med barnens rättigheter!
    Ibland så undrar man vem allt detta överklagande gynnar?
    Vems ego man försöker tillfredställa?
    Har träffat så många föräldrar som är proffs på att överklaga olika beslut.Proffs på alla lagar.Proffs på vad deras rättigheter är.Proffs på att hålla koll på papper,skrivelse och olika beslut men fullkomligt oförmögna att ha sitt barn hemma.Fulkomligt omsorgslösa när det kommer till att tillfredställa ett barns behov för att det ska må bra och växa upp till en "god och välmående" vuxen.....
    Men visst kan man överklaga, hur det sen går återstår det att se!
    Men mitt uppe i allt detta överklagande och mitt uppe i alla anmälningar till Soc.Styrelsen och till JO så måste man stanna upp och tänka efter vem man gör det för...... barnets bästa eller ens egna ego och dåliga samvete man försöker rätta till genom att ständigt överklaga o på så sätt anse sig själv som en fullgod och omsorgsfull förälder!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 10:39:58 följande:
    Självklart kan man överklaga.
    Det kan man göra med det mesta och det helt lagligt.
    Det är en rättighet man som människa har och framförallt om man är förälder för föräldrarbalken är enorm om man jämför med barnens rättigheter!
    Ibland så undrar man vem allt detta överklagande gynnar?
    Vems ego man försöker tillfredställa?
    Har träffat så många föräldrar som är proffs på att överklaga olika beslut.Proffs på alla lagar.Proffs på vad deras rättigheter är.Proffs på att hålla koll på papper,skrivelse och olika beslut men fullkomligt oförmögna att ha sitt barn hemma.Fulkomligt omsorgslösa när det kommer till att tillfredställa ett barns behov för att det ska må bra och växa upp till en "god och välmående" vuxen.....
    Men visst kan man överklaga, hur det sen går återstår det att se!
    Men mitt uppe i allt detta överklagande och mitt uppe i alla anmälningar till Soc.Styrelsen och till JO så måste man stanna upp och tänka efter vem man gör det för...... barnets bästa eller ens egna ego och dåliga samvete man försöker rätta till genom att ständigt överklaga o på så sätt anse sig själv som en fullgod och omsorgsfull förälder!
    Vilket skitsnack. Du menar alltså att dom föräldrar som fått barnen omhändertagna aldrig kan bli bra föräldrar och om dom överklagar bevisar det bara hur dåliga dom är? Skakar på huvudet...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 10:42:39 följande:
    Vilket skitsnack. Du menar alltså att dom föräldrar som fått barnen omhändertagna aldrig kan bli bra föräldrar och om dom överklagar bevisar det bara hur dåliga dom är? Skakar på huvudet...
    Skaka på du, det är precis så det kan se ut och inte heller är ovanligt :)
    Att överklaga behöver inte ha  med hur man är som förälder att göra.  
    Att överklaga beslut efter beslut gör ingen till en fullgod/omsorgsfull förälder!
    Tyvärr så drar många ett likamedtecken däremellan fast det är två skilda saker.
    Vissa föräldrar fixar visst till sitt liv och barnen får komma hem igen vilket är bra men det är långt ifrån alla.
    Har som sagt va träffat många som är en ren mental eller fysik fara för sina barn men dom överklagar o överklagar och tror att i och med det gör dom till omsorgsfulla och kärleksfulla föräldrar!
    I min värld så ska alla föräldrar vara dom som ska ha skyldigheter och barnen är dom som ska ha rättigheter!Men tyvärr är det inte så det ser ut och det är inte så vårat samhälle är uppbyggt!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-28 11:47:47 följande:
    Skaka på du, det är precis så det kan se ut och inte heller är ovanligt :)
    Att överklaga behöver inte ha  med hur man är som förälder att göra.  
    Att överklaga beslut efter beslut gör ingen till en fullgod/omsorgsfull förälder!
    Tyvärr så drar många ett likamedtecken däremellan fast det är två skilda saker.
    Vissa föräldrar fixar visst till sitt liv och barnen får komma hem igen vilket är bra men det är långt ifrån alla.
    Har som sagt va träffat många som är en ren mental eller fysik fara för sina barn men dom överklagar o överklagar och tror att i och med det gör dom till omsorgsfulla och kärleksfulla föräldrar!
    I min värld så ska alla föräldrar vara dom som ska ha skyldigheter och barnen är dom som ska ha rättigheter!Men tyvärr är det inte så det ser ut och det är inte så vårat samhälle är uppbyggt!

Du har verkligen en skev syn på andra människor tycker jag.

Det finns inget likhetstecken mellan att vara en tillräckligt bra förälder och överklaganden.
  • Anonym (malou)
    Anonym (JA) skrev 2011-10-27 12:11:43 följande:
    Ja, jag är en utav alla vars fosterföräldrar vill ADOPTERA mitt barn. Fast jag säger att mitt barn skall arbetas hemmåt så vägrar dem lyssna och vänder ryggen till och fnyser.
    Men som tur är...dom bestämmer inte det!
  • Anonym (malou)

Små små djävulskap märks...vad familjehemmet sysslar med.

• Anonym
    Anonym (malou) skrev 2011-10-31 08:13:24 följande:
    Små små djävulskap märks...vad familjehemmet sysslar med.
    Har det hänt något?
  • Anonym (malou)
    Anonym skrev 2011-10-31 08:19:34 följande:
    Har det hänt något?
    Det har varit så under längre tid. Jag märker vissa saker som dom tror  jag inte märker. Men jag har hoppet på min sida. Snart e skiten över. Att barnet o jag återförenas för all framtid. Barnet vill det också.
  • Anonym
    Anonym (malou) skrev 2011-10-31 08:23:34 följande:
    Det har varit så under längre tid. Jag märker vissa saker som dom tror  jag inte märker. Men jag har hoppet på min sida. Snart e skiten över. Att barnet o jag återförenas för all framtid. Barnet vill det också.
    Jobbigt... Märker barnet av vad som händer?
  • Anonym (malou)
    Anonym skrev 2011-10-31 08:24:22 följande:
    Jobbigt... Märker barnet av vad som händer?
    Vet inte säkert. Men jag antar att barnet känner det är spänt mellan oss. Oss mammor alltså. 
  • Anonym
    Anonym (malou) skrev 2011-10-31 08:29:23 följande:
    Vet inte säkert. Men jag antar att barnet känner det är spänt mellan oss. Oss mammor alltså. 
    Och det är eran skyldigheter som vuxna att hålla barnet utanför era intriger!
    Barnet ska inte behöva känna denna spänning mellan er, barnet är helt oskyldigt och tycker nog om er båda så se till att lösa det på bösta möjliga sätt för barnet och då måste man "rucka på sigg ego" som vuxen! 
  • Anonym (malou)
    Anonym skrev 2011-10-31 10:03:01 följande:
    Och det är eran skyldigheter som vuxna att hålla barnet utanför era intriger!
    Barnet ska inte behöva känna denna spänning mellan er, barnet är helt oskyldigt och tycker nog om er båda så se till att lösa det på bösta möjliga sätt för barnet och då måste man "rucka på sigg ego" som vuxen! 
    Håller med. Men om det är ensidig`....
  • Anonym
    Anonym (malou) skrev 2011-10-31 08:23:34 följande:

Men,berätta då,vilka saker der rör sej om??
Svar på tråden Familjehems mamma motarbetar!