• Anonym (TS)

Sambon pappa till 2 barn med olika mammor - samma år.

Jag och min sambo väntar barn och har redan två tillsammans sedan tidigare. 
    Jag är såklart glad över det.
    Problemet.. som jag ser det - är att vi nyligen förenats som familj
    och min sambo har haft ett superkort förhållande under vår separation som varade i ett år.
    Problem - hon är också gravid.
    Min sambo kommer bli pappa till 2 barn samma år som kommer vara lika gamla.
    Jag tål inte henne. Graviditeten var inte planerad och vad vi förstått
    har hon planerat det här helt själv - slutat med preventivmedel i smyg. I hennes blogg
    kan man också läsa att hon gärna vill ha barn men bara behöver ha en karl..

Någon som har erfarenhet av detta?
    Hon går inte att prata med heller - vi har försökt.
    O jag vet att min sambo kommer ta ansvar oavsett eftersom det inte är
    barnets fel.. och jag vill såklart stötta o finnas där för honom..
    Jag vet dock inte hur jag ska känna o är lite rädd över hur jag ska agera när
    allt är "klart.."

Tips/råd mottages tack!

• Svar på tråden Sambon pappa till 2 barn med olika mammor - samma år.
  • Kockobello

Usch. Han skulle inte ens ha fått komma tillbaka överhuvud taget, när han varit iväg och smutsat ned sig. Urk.

• Kockobello

Folk saknar verkligen  självrespekt.

• mammatill6
    Anonym (TS) skrev 2011-10-06 13:01:11 följande:

Jag gillar inte när den ena parten inte får säga sitt och när
    man bli överkörd. Det säger sig själv..
    Tänk om du var mannen - tänk om du förlitat dig blint på
    den andra människan.. o sedan blir det såhär och
    du har ingenting att säga till om..
    Kvinnomakten är hemsk på det viset. Just när det handlar om
    barn. O jag älskar barn - jag säger ingenting om det.. o vi tycker
    alla olika. Jag förstår bara inte varför man inte vill
    vara tillmötesgående.

Det är därför jag inte gillar henne.
    Men människor kan ju förändras och
    det vore ju skönt om man kunde sätta sig ner och prata allihopa
    och försöka komma fram hur man ska lösa det på bästa sätt
    för alla parter.. men tyvärr går det inte.

Men vad är det hon ska vara tillmötesgående om? Låter som du önskar ni kunde bestämma att hon gör abort.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (TS) skrev 2011-10-06 12:46:03 följande:

Klart att sex kan leda till graviditet - och det förstår jag såklart.

Jag ber om råd och tips över hur jag ska tänka/känna
    eftersom jag är rädd för hur allt ska bli när det är "kart.."
    Hur jag ska känna osv.. 

Det finns ingen som kan tala om för dig vad du ska känna och du kan själv inte bestämma det heller men jag rekommenderar att du siktar in dig på acceptans. Livet blev som det blev. Det absolut bästa vore om ni vuxna kunde vara sams för barnens skull för de kommer att bli halvsyskon och kan få en underbar relation, men det kräver att både du och pappan anstränger er för det, även om hans ex kan vara en total idiot (finns ju risk för det med tanke på hur hon "råkat" bli gravid).
  • Anonym (qwerty)
    Punkpony skrev 2022-07-03 14:25:54 följande:

Hej. 

Förstår att detta var ett tag sen, men är ändå nyfiken. 
    Jag är i en liknande situation och undrar hur dina känslor och ert liv fungerade efter detta? 

Jag träffade min fina pojkvän som jag älskar över allt annat tätt efter att han lämnat sitt ex. Det visade sig att hon var gravid i v.20 passande nog när hon fick reda på det och tätt efter det blev jag gravid. 

Sonen som föddes i januari kommer va 6 mån när vår son kommer nu i juli. 
    Allting har ändå gått hyfsat bra, det är inte förens nu någon vecka innan BF som jag börjar tvivla på mina känslor. Gråter ofta, var inte så här jag tänkte mig. Känner mig ledsen och bortglömd, kan inte hantera att ha hans son här, vill bara fokusera på mig själv och vårt barn. Är rädd att bli lämnad och kan inte känna den där fantastiska känslan som alla pratar om. Det känns tungt. 

Hade varit skönt att se hur det gått för er? 
    Jag och min sambo pratar mycket om detta, men känner ändå att han inte riktigt förstår mig... 

Din sambo är en stor skit som lämnar sin tjej när hon är 20 v gravid. Ingen chans att det var en nyhet för honom, utan han är bara ett as.
    Sedan är du den som skaffar barn med honom och har mage att gnälla över att hans son är hos er? Den pojken ska alltså inte ha rätt till sin pappa bara för att du vill leka svensson-liv med en idiot.
  • Punkpony
    Anonym (qwerty) skrev 2022-07-05 15:46:27 följande:
    Din sambo är en stor skit som lämnar sin tjej när hon är 20 v gravid. Ingen chans att det var en nyhet för honom, utan han är bara ett as.
    Sedan är du den som skaffar barn med honom och har mage att gnälla över att hans son är hos er? Den pojken ska alltså inte ha rätt till sin pappa bara för att du vill leka svensson-liv med en idiot.
    Oj vad arg ???? 
    Han lämnade henne innan hon "visste" att hon va gravid. Hon fick alltså inte reda på det förens hon va i v.20. 
    Av personliga själ så kan jag inte göra abort, detta kanske är min enda chans i livet jag får barn. 

Min sambo har skött detta väldigt snyggt, varit snäll och tillmötesgående, skulle säga att han prioriterat sin födda son mer än vår, vilket är fine för mig. 
    Det enda jag ville veta här va lite tips och tricks, tror det är mycket gravidhormoner som spritter i kroppen. 

Hans son är alltid välkommen hos oss, har aldrig sagt något annat och jag är glad att få va en del av hans liv! 

Puss på dig, och andas lite! 
  • Anonym (Undrar)
    Punkpony skrev 2022-07-07 19:19:45 följande:
    Oj vad arg ???? 
    Han lämnade henne innan hon "visste" att hon va gravid. Hon fick alltså inte reda på det förens hon va i v.20. 
    Av personliga själ så kan jag inte göra abort, detta kanske är min enda chans i livet jag får barn. 

Min sambo har skött detta väldigt snyggt, varit snäll och tillmötesgående, skulle säga att han prioriterat sin födda son mer än vår, vilket är fine för mig. 
    Det enda jag ville veta här va lite tips och tricks, tror det är mycket gravidhormoner som spritter i kroppen. 

Hans son är alltid välkommen hos oss, har aldrig sagt något annat och jag är glad att få va en del av hans liv! 

Puss på dig, och andas lite! 
    Nu förstår jag inte. Det är väl rätt självklart att han prioriterar ett barn som han faktiskt kan interagera med, eller hur menar du att han ska prioritera era barn lika mycket när den ena inte är född än? 
  • Kockobello
    Anonym (Undrar) skrev 2022-07-07 19:35:15 följande:
    Nu förstår jag inte. Det är väl rätt självklart att han prioriterar ett barn som han faktiskt kan interagera med, eller hur menar du att han ska prioritera era barn lika mycket när den ena inte är född än? 
    Det kan man verkligen undra. Han kanske har ett tredje barn i gömmorna?
  • Anonym (X)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-07-07 19:35:15 följande:
    TS skrev sitt första inlägg i början av oktober 2021. Barnet är fött.
  • Anonym (Mimmi)

Barnen är 11 år numera. Drömmer

• Kockobello
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-07-07 19:53:04 följande:

Barnen är 11 år numera.  // Drömmer

Haha. Jaha. Ja då kan han ha mängder med barn i gömmorna.
  • Anonym (Undrar)

Anonym (X) - TS ja, men nu svarade jag på Punkponys inlägg; vilket hon skrev 2022-07-07 (dvs idag) och som handlade om hennes egna situation med en sambo hon i princip nyss träffat och hans ex som var gravid när han lämnade henne (vilket han inte visste).

Svar på tråden Sambon pappa till 2 barn med olika mammor - samma år.