Tycker ni att skoluniform ska inforas pa svenska skolor?
Jag tycker att skoluniform bor inforas i Sverige.
Vad tycker ni?
Jag tycker att skoluniform bor inforas i Sverige.
Vad tycker ni?
Det vore ju bra med skoluniformer, så de fattigas barn inte ska känna sig utanför. Fast att inte ha råd med kläder verkar inte lika illa som inte ha råd med frukt. Då kanske deras föräldrar kan köpa frukt istället för nya kläder. Fast de köpte kanske cigg och öl istället...
Tänker tillbaka på trådar om avskaffade fruktstunder...
Men att säga att det är bra för barn som har det fattigt att de inte blir lika utsatta är att stoppa huvudet i sanden, inte blir de mindre fattiga för det och alla kommer ändå att veta att de är fattiga. Skoluniformer har man endast i skolan så på fritiden har alla barn sina egna kläder ändå, sen kommer man till det här med att få ärva skoluniformen en fattig lär få göra det och alla kommer att reta den för det m.m
Sen blir inga barn mindre fattiga för att man gömmer dem, ta tag i problemet i stället för att gömma dem för att vi andra ska kunna må bra.
Jag tycker att det är viktigt att alla barn får utrycka sig på det sättet de vill, många gör det genom kläderna och det hör till när man växer upp att man ska få göra det.
Sen kan man dra upp såna saker som de som tex är födda i fel kropp ska de tvingas att ha på sig en viss uniform för ett visst kön även om de känner att det är helt fel, skoluniformer är så gott som alltid olika för pojkar och flickor vad tycker de som förespråkar genus m.m om det?
Dessutom varför ska nån annan bestämma vad man ska ha på sig eller vad mina barn ska ha.?
Jag kan komma på hur många bra anledningar som helst för att man inte ska inför något sådant och hoppas verkligen att det aldrig någonsin går igenom något så dummt i sverige.
fran en som bor i ett land dar man har skol uniform, en uniform for ett barn kostar runt 2000 kr och det e den lagre nivan. Dom som vill losa mobbning och utanforskap med a ha uniform, det funkar inte. Battre a lagga pengarna pa ge barna utbildning sa dom inte mobbar och accepterar alla!