• Anonym (Ledsen)

Ingen sexlust alls....

Hej.
    Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 3 år. Vi har ett barn, 1 år och 8 månader, och vi väntar nu vårt andra. Jag är i vecka 19 nu.
    Vi har alltid haft ett "normalt" sexliv. 2-3gånger i veckan, ibland mer ibland mindre.
    Vi hade inga problem med sex när jag var gravid förra gången.
    Men nu har min sexlust försvunnit helt. Jag vill verkligen ha sex, för jag vet hur skönt det är och hur mycket bättre jag mår av det. men lusten finns inte. jag försöker fler gånger om dagen tänka på sex och framkalla något har även försökt läsa och se på porr men ingenting händer. Har du några tips på något man kan göra för att få igång lusten igen? 
    Både jag och min sambo mår otroligt dåligt över detta.

• Svar på tråden Ingen sexlust alls....
  • sexologen

Hej!

Ibland kommer man in i svackor vad gäller lusten och om du innan njutit av sex och känt lust och om du vill känna lust så kommer lusten komma tillbaka till dig om du bara ger det lite tid. Kanske behöver du bara vila just nu och när du fått lite lugn och ro och släpper stressen och kravet på att känna lust just nu, kommer lusten att komma tillbaka till dig. Vila i din kropp och gör som du gör "uppvakta" din lust med litteratur, film och att tänka på sex, men skippa kravet på att du nu måste känna lust. Ta det med ro, ta hand om dig och din kropp, så kommer lusten tillbaka till dig.

Hälsningar
    Sara

Svar på tråden Ingen sexlust alls....