• Tassens syskon

Bästa vantarna?

Jag skulle jätte gärna vilja ha tips på bra vantar till en 2½åring!

Kan man ha först en tunn vante och sen en tjock vattenresistent över eller blir det för klumpigt?
    Är det skillnad på dom för typ 15:- st på kappahl och ca 50:- på ex pop?

Jag provade alla möjliga förra vintern men tyckte sonen blev iskall om händerna ganska snart efter vi kom ut varje gång.

Så ös på med bästa tipsen gällande modeller, märken matrial....osv...osv

• Svar på tråden Bästa vantarna?
  • Honeyrose

bra tråd! hänger med här! detta vill jag oxå veta, plus några som är LÄTTA att ta på! dottern vägrar prova allt i affären så jag vet ju inte vad som passar henne =S

• sandra04

Jag har köpt isbjörn of sweden s vantar i år . Har även några från pop som vi haft innan.

• Jeda

Hestras vantar är bra, lätta att ta på med dragkedja vid tummen och varma. Det enda jag sakna på dem var lång mudd. Nu till hösten har mina haft "magiska"  vantar, lite pill att få på dem, men smidiga för barnen att leka i utan att bli iskalla.

• Gotlänning

Tumvantar...

Märke, oväsentligt om du inte vill impa på treåringar eller deras minst sagt lika mogna föräldrar.

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Lucky

Hestra, fjellvott tror jag den heter! Än lång kraftig vante med urtagbart ullfoder! Varm och smidig! Och man kan sätta in en lite tunn ulltumvante under om barnet är riktigt fruset! Satsa på ull det är det varmaste! Bättre ett par riktigt bra än flera dåliga( sen är det ju självklart bra att ha fler par allra helst vid mildare väder!)

• sarsparis

jag har provat olika vantar till sonen, den allra bästa är hestra med ull i. han är frusen om händerna men i dessa har han aldrig varit kall. på naturkompaniet sa dom att det är den varmaste barnvanten som finns, fryser barnen i den får man köpa en tunn ullvante att ha under, finns även det i hestra. vantarna koster 300:- men de är värt varenda krona.

• Fyrbarnsmorsa

Använder Hestra till våra barn,dom håller värmen väldigt bra även på bebisar.

• Slurpeturpa

Jag tyckte Everest vantar med dragkedja och med remm att spänna ron handleden. De är lätta att ta på och de ramlar inte av.

• Tassens syskon

Tack så mycket för alla tips!!
    Ska absolut kolla upp Hestra!

• Shasti

Vilken modell på Hestra använder ni? Jag läste någonstans att Fjellvott junior var klumpiga och jobbiga att ta på och att Kids Wool Terry mitten var mycket bättre?

• Redbit

Jag rekommenderar handskarna från Tornedalens textil, www.tornedalens.com/products.html
    Båda mina barn har haft dem, de är enormt varma och sköna, lätta att ta på med en lång (fodrad!) mudd.
    Varmt och skönt även mitt i en norrbottnisk vinter!

• lövet

Just det - Gneis har oxå ett par riktigt bra i år som man kan ha som komplement - billigare än hestras med löstagbart tjockt innerfoder (tyvärr ej i ull men man kan ju ha en tunn merinoullshandske under om det behövs)

Svar på tråden Bästa vantarna?