• Äldre 8 Oct 07:19
    2990 visningar
    4 svar
    4
    2990

    Hjälp med val av projektarbete!

    Nu är det dags att börja med projektarbete och min idé var tydligen alldeles för omfattande tyckte min utbildningsansvarige så nu måste jag tänka om helt. Snälla är det någon som har förslag på vad jag kan skriva om? Jag läser till redovisningsekonom och har läst följande:
    Företagsekonomi Redovisning Ekonomistyrning och Affärssystem Finansiering och kalkylering med Excel Löner och personal Externredovisning och bokslut Affärsengelska
    Självklart ska arbetet ha en anknytning till någon av kurserna,mer eller mindre. Tacksam för snabba svar då jag har tänkt att börja idag helst   
  • Svar på tråden Hjälp med val av projektarbete!
  • Äldre 8 Oct 09:24
    #1
  • Äldre 8 Oct 11:54
    #2

    När man ska göra ett projektarbete bör man utgå från en frågeställning snarare än, "jag vill jobba om redovisning". Kan du skissa på olika frågeställningar för att se om någon kan vidareutvecklas till ett projekt? Frågeställningen kommer fördjupas och begränsas i ett senare skede men det är viktigt att man vet ungefär vad man vill svara på.

  • Lykkor­us
    Äldre 8 Oct 15:00
    #3

    Är du duktig på data? Gör ett eget bokföringsprogram som ska underlätta för t.ex. ungdomar som vill starta eget

  • Wed 27 Apr 2022 10:12
    #4

    Hejsan Sofie!
    Jag vill be dig om en tjänst 
    Var snäll att kontakta mig på 
    dinamahdi10@gmail.com 

Svar på tråden Hjälp med val av projektarbete!