• SophiaLa

Dåligt resultat på kuben förta barnet, hur blev det med andra?

Hej,

Jag har en dotter som idag är tre år, när jag gjorde kuben med henne fick jag ett resultat på 1/121 på DS vilket är lågt på min ålder då 29 år. Gjorde FVP och allt var bra!

Nu är jag gravid igen och ska göra kuben om en vecka, vet ni om det är vanligare att få ett dåligt igen, har sökt på nätet men inte hittat nån info.

Nån som vet?

Tack på förhand

• Svar på tråden Dåligt resultat på kuben förta barnet, hur blev det med andra?
  • Länisen

Nu har jag visserligen bara gjort ett kub, och jag fick inte ens dåliga resultat på det, MEN innan jag gjorde det så googlade jag ganska mycket. Jag läste att flera skrev (bl här på fl) att de fått dåliga resultat flera gånger, så jag skulle tro att det är vanligare då.

Casper 2010-06-09
  • Juni 06

Med min första son fick jag inte göra kub. Så med honom vet jag inte. Men med mitt andra barn fick jag göra det. Då fick jag 1/245 på Ds.

• SophiaLa

Mailade BM nu och väntar svar, nån som vet var man kan hitta info om detta?

• tulipa35

Kopierar in min trådstart (KUB-skillnad mellan första och andra barnet) här, jag har nämligen varit med om just det du skriver om.

"Jag har en son på knappt 2 år och väntar mitt andra barn. Gjort KUB med båda, då jag nu är 41, med min son 39. Sonen hade 2 mm nackuppklarning, vet inget mer än att risken blev 1:398. Vi tyckte det var ett dåligt resultat men gjorde inga fler tester. Däremot var de snälla och senarelade RUL något (till v.20) för att lättare kunna kolla hjärtat. Allt såg bra ut och vi fick en frisk pojke.

Nu, ganska exakt 2 år senare är jag gravid igen. Gjorde KUB i maj. Var fullständigt övertygad om att vi skulle få ett sämre resultat än förra gången, men icke, till min stora förvåning. Nackuppklarning denna gång 1,6 och risk blev 1:1708, tror jag det var. Visserligen lite mindre NUPP, men jag är äldre (över 40) och mitt blod är väl samma nu som då?!

Är det någon som förstår det här?
    Barnmorskan sa bara att man inte kan jämföra sina graviditeter eller med någon annans för den delen."

Svar på tråden Dåligt resultat på kuben förta barnet, hur blev det med andra?