• Stefan­84
    Äldre 9 Oct 10:20
    2857 visningar
    5 svar
    5
    2857

    Knappt två månader kvar då man blir pappa.

    Hej....

    Ja nu är det knappt två månader kvar till man blir pappa , är orolig för hur mitt liv kommer se ut och  hur pappa rollen kommer se ut också , Man har mycket funderingar omkring det och nervös är ja också... 

    Är det någon annan som har känt så här också ni som redan är pappor och hur gjorde ni för att de gick över och hur ser era liv ut i dag innan ni blev pappa ?

  • Svar på tråden Knappt två månader kvar då man blir pappa.
  • Äldre 10 Oct 15:13
    #1

    Alla har nog sina funderingar över hur livet kommer att förändras när man blir föräldrar, och en sak är säker, livet kommer att förändras. Dock är det att uppleva födseln och de efterföljande rätt intensiva månaderna med lite sömn, nya rutiner som ska på plats, etc .,med till att bidra till att man inte riktigt hinner stanna upp och tänka på att livet har förändrats. Plötsligt är man far och det känns, märkligt nog, ganska snabbt som det mest naturliga i världen (vilket det ju också är). Den största förändringen i början är nog den som sker i relationen. Plötsligt är man inte  två, utan tre, och det kan kännas lite märkligt för oss män att ständigt bli åtsidosatta för den lille, framförallt i starten. Dock kan jag själv konstatera att livet känns mycket mer meningsfullt efter det att jag har fått barn (har två stycken nu). Det ger helt enkelt perspektiv på tillvaron över vad som är viktigt och vad som inte är det. Dessutom är det en fantastisk resa att få följa sitt barns utveckling och uppväxt. 
    Du kan med andra ord glädja dig över att bli far. Det kommer att bli stort.

  • nevs43­21
    Äldre 11 Oct 16:24
    #2

    hoppas du har gemensam vårdnad!Glad Annars fixa så länge allt är rosa.

  • Äldre 19 Oct 23:01
    #3

    Welcome to the club.
    Vi väntar också vårt första som är beräknat till den 2a december så att det är bara dryga 6v kvar och känner ganska så exakt som du. Nervös som f*n!
    Mycket tankar, funderingar. Glädjeblandad oro inför något som är helt icke kartlagt territorium.
    Sover lite dåligare och har rena snöstormen som far runt i hjärnan.
    Håller mig dock på jorden genom att resonera som så att det är precis lika bra att Inse hur himla liten man är i sammanhanget och låta naturen ha sin gång. "Alla andra klarar det" (Right?!)
    Tror att det mesta kommer av bara naturen.. man har det liksom i sig och nog kommer det bli omvälvande men inget är väl större, Vackrare och härligare? Jag ser iallfall fram emot att få träffa den lilla killen som terroriserat sin mamma om nätterna. Är sjukt nyfiken på hur krabaten ser ut.
    Mitt tips: fokusera på att ta hand om din kvinna.  PRATA, PRATA OCH PRATA med allt och alla. Dra nytta av kompisar, kollegor etc och deras erfarenheter..

    Lycka till!  
     

  • nevs43­21
    Äldre 20 Oct 07:56
    #4

    Det finns inget bättre än att blir pappa för en man (och mamma om man är kvinna)! Se till att ha vårdnaden! VIGTIKT!!! Hoppas inte att förhållandet blir dåligt. Men om det gör det kan du förlora barnet om du inte har vårdnaden! Ex:en kan blir pucko. Mvh. Pappa till en treåring med GV, VV, och vunnen vårdnadstvist (sällan för en man, långt, påfrestande, dyrt).

  • Stefan­84
    Äldre 14 Dec 09:24
    #5

    Hej , tack för alla svaren , 
    Grattis till  er HeyhodaddyO som har blivit pappa , min tjej har gått över nu tre dagar men hon skulle ha fått den 11 dec , hur ser livet ut nu för dig och hur gick det på förlosningen ? 

    Jo själv klart tar ja hand om kvinnan min men att se henne ha så ont gör liksom ont  i mig , ja känner bara att man är maktlös och kan inte göra något åt hennes smärtor hon har men vill så gärna kunna göra något...
    vart bor ni alla någon stans ? själv bor vi utanför Umeå.
     

Svar på tråden Knappt två månader kvar då man blir pappa.