Islandgirl01 skrev 2012-01-12 21:51:39 följande:
jättebra tips Kenneth.
Vilket kanonpris till Amadores med FR. Hur lyckades du med det? Vi sitter i detta nu och letar just till Amadores eller närheten med FR och får dessvärre inte samma priser. Tips?
Hej. Kul om mitt inl kan hjälpa någon. Tyvärr så missade jag på priset. Det ska vara 5496, bokade för bara ett par dgr sen. Hotelletheter Roslara och fann det via
destination.se Det är frtidsresor som står för resan.
Jag tror faktiskt att det finns resor kvar till det priset. Jag har aldrig tidigare bott i Amadores. Men, eftersom jag kan området hyfsat så går jag till PR på 20 min. Taxi för överkomliga 3-3,50 Eur.
Jag har bott tre ggr hos Revoli playa. Ett kanonhotel som gladde mig enormt sommaren 11. e hade haft stäng i fyra mån för en totalrenovering. Underbar personal. Underbara rum!!! Närheten till allt är inte heller fel. In till Europacenter 10 min promenad,max! Till playan samma tid. Ett minilivs med BRA priser. Spar nere vid playan är så billigat att jag trodde jag sett fel på priserna. En medioker öl-33 cl 0,30= 2,70 sek. En heiniken samma mått 0,60. En läsk 0,60. Ost salami bröd osv till mkt förmånligare priser än hemma. Varken Mallis eller Teneriffa var i närheten av de låga priserna. Teneriffa hade dessutom ingen vidare mat. Nöjd med måltiden 2-3 ggr på 2 v är inte bra. Nu är jag kanske lite orättvis mot teneriffa då jag inte lade någon större tid på att finna de bra restaurangerna.
Leta gärna på nätet efter mattips. Tripadvisor är en bra site där ni kan finna en hel del bra restauranger. Dock, är det bara hyllat av engelsmän ska ni ta det med en nypa salt :o)
Min frus vän hade inte så höga förväntningar den förra vintern-26-Jan, hon blev galet glad när resan blev klar. Hon hade föreställt sin ett Europacenter typ instängd galleria. Det är inte ens i närheten av det. Tänk er istället ett Colloseum med retauranger pubar barer tec på äktarna så hamnar ni nära. Alltså inte taktäckt. 3-4 st säljer Estrella ISKALLA öl för 1,50= 13,50 sek. Då kan man inte klaga på priset. I Europacenter tog det ett bra tag innan jag åt första gången. Vi fann en kinakrog buffe md en FANTASTISK MAT!!! 6,90 Euro. 3,90 för de små.
Min tanke var att detta tar de igen på vinet/ölen. Den tanken kom på skam-då vi betalade ca 23-25 sek för en halvliter.
Sommaren är kanon på denna plats. Dock, senaste sommaren nådde temeraturen trot eller ej, upp till 50 C. Visserligen bara 2 dgr, men oj, vad jag svettades. Som diabetiker blir jag lite smånervös när värmer tokstiger. Men, med druvsocker iskalla öl och god mat fixar sig det mesta. När jag och frugan + 4 barn 2 av dem mina vuxna döttrar + två småttingar 16-17 år bodde på Revoli i Augusti mätte de upp 32C i polen. När jag svettas i polen är det aningen för varmt.
Frugan skulle prompt se flamencodans. Strax innan entren ca 50 m, så har de en kanonretaurang där uppträdandet sker efter maten. Inget inträde och absolut inga rövarpriser på maten. Nu är jag dock osäker på om den är öppen vintertid, men jag tror det.
Var någonstans kan jag är en avocado med gambasräkor och en ljuvlig dressing till som lunch för 60 bagis??? En carbonara vid favoriten Waikiki (Gamla hamnen) för 7 Euro. Jag kan garantera att även den mest hungrige blir mätt. Servicen på den retaurangen har jag varken tidigare eller senare fått uppleva.
En liten rolig anekdot. PR är trots allt rätt litet, så när jag återvänder till revolis bar lunchställe eller deras minimarket så känner folk igen en. Det blir lite som att träffa en vän om än för en kort tid. Samma visa har jag upplevt på retauranger, vilket bara är av godo. Och ni som reser med barn, herregud, vad de älskar barn.
Tidigare så var playa ingles det stora resmålet. Jag skulle ALDRIG bo där. Så ghettoaktigt. Inkastarna på retaurangerna är inte kloka. Det är lite för mkt mafiosostil övet det området. Prostutionen lyser inte heller med sin frånvaro. Jag läste att Playa del ingle skulle få en miljard från Eu för upprustning av området.
När ni går i hamnen, där ni även kan få åka med en speeboat-35 Euro-25min-person. Så gå inte fram till indierna som är mittemot Waikiki. Då blir ni tvärblåsta. Det är även från denna hamnen ni tar de fina/säkra båtarna till Puerto-Mogan,-10 Eur-tor. Där ni även åka ubåt, givetvis en gul ;) Ni kan även starta eran promenad därifrån mot Amadores. Det är en säker bred gång på utsidan av själva berget. Passa då på och titta ned på lagunerna. Efter 15 min så ser ni den mäktiga Amadoresstranden ovanifrån. Dock, stranden ärr inte så lång. Jag skulle gissa på 800-1000 m. Den är iofs hyfsat djup, och det fins alltid solsängar-4 Euro över.
Det som förrbryllat mig ärr att caraierna säger att det 'är högsäsong vintertid? Har jag inte märkt. Jag tycker att pulsen är så mkt högre somartid. Det är så många övervintrande pensionärer vintertid, vilket givetvis inte stör på något vis. Men det känns iaf som att det är fler turister sommartid.
Det var då släva f*n vad jag hyllar detta ställe. Är det den enda plasten jag har besökt? Nej! Jag har sett 9 länder. Jag har varit i Spanien minst 12-13 ggr.Dock, jag har aldrig blivit så fäst vid en plats som denna.
Inget negativt? Jo. Nötköttet är inte vad det borde vara, det smakar papper. Det finns säkert något ställe som har bättre marinad/krydda. Men tyvärr så har jag provar 5-6 ggr, ingen gång gjorde mig glad. Köttet är mkt mört, det spricker på något annat.
Fläsfilen, å andra sidan en annan sort, rekommenderas utan ångest. Fisk skaldjur kyckling och paellan är superb!
Ett prisex till. Paella som bara kan beställas för 2 kostar 23-25 Eur. Supergott, speciellt hos waikiki!!!
Ni som har tonåringar behöver inte oroa er. Det finns 3 diskotek i Europacentret för dem. Som ett dragplåster (förmodar jag) har de 3 transvestiter som går omring på styltor i centret. Enligt mig ett kul inslag, det fotas vilt när de kommer. Vid en jämförelse är säljarna i centret rena västanvinden. Ett no thank's räcker nio ggr av tio.
Gå inte på säljarnas snack, står lite varstans om möjligheten att åka gratis taxi till amadores eller anfi. Ni får så fort ni kliver ur bilen en extremt trevligdam (vilket gör det hela svårare) som eran guide. Till råga på allt bjuder fanskapet på en liten lunch ;) Hon lämnar er inte ur sikte en sek, utan vill bara sälja andelsslgh och få er att handla i deras köpcenter. Centret i Anfi är lyx, Lacoste rayban osv. Nu köpte jag iofs 2 par Rayban i Eurocentret PR, jag kunde inte motstå det, när priserna låg på 800-900 istället för 1500 som här hemma.
mvh/Kenneth