• Mutter80

Vi med många barn, del 1!

Tänkte starta en tråd för oss med många barn!

Hur är vardagen?
    Hur fixar ni ekonomin?
    Tips o råd?
    Problem o annat?

Här kan vi dela med oss om allt, som hör till livet som flerbarnsföräldrar...?

Mina barn heter:
    Miranda, Linnéa, Alwin o Wilgot!!!

Och vi bor i Värnamo Småland!

Häng på vet ja!
  • Svar på tråden Vi med många barn, del 1!
  • Hemmamorsan

Jo, jag kan tycka att vi är "många" i bland.. fast i positiv bemärkelse..
    Bara som vår egna lussefika hemma blev lixom fest..
    Det räcker att vi som familj är hemma allesammans och har eget mys för att det skall bli lite fest!
    Jag älskar känslan av att vår familj fyller ett rum .. det känns fantastiskt!!

• trillingmorsan

heej!!  Vill oxå hoppa in här hos er....Jag har 5 barn.. 4pojkar och 1 flicka!! Äldsta är född -00, de 3 hulliganerna-05 och sista-06.Är jätte-sugen på att träffa andra med fler barn...Själv tycker jag inte att vi är så många!!hihii     Vi bor i närheten av Jönköping!

• Hemmamorsan

Vad gör ni om dagarna??
    Jobbar ni eller är ni som jag föräldrarledig och rusar från station till station.. middag, tvätt ..pyssel.. hänga tvätt.. legoplock... läxläsning... skjuttsa. dit hämta hit... och allt annat som håller en sysselsatt på dagen..
    hehe=)  inte många stunder man hinner sätta sej men efter lunch e lite heligt med kaffet .. då sover lillan och barnen e oftast fullt sysselsatta med nått pyssel.. som nu!.. nu ritar de med ritformar. =)

• Anna i Hult

Jag jobbar 80%, fast nu är jag sjukskriven25% för högt blodtryck ( graviditeten...). Kommer att fortsätta 25% efter fölosningen, måste ju ändå upp för skolbarnens skull.

• Hennakatten

Jag är hemma med mina tre yngsta för jämnan och så studerar jag halvtid på distans. Blir mycket åka och fara för vi bor på landet. Och så tvätta och städa och handla och maten osv..........

• Hemmamorsan

Anna i Hult : När skall du ha din bebis? Vi väntar tillskott i slutet av Maj.

Hennakatten: Vad studerar du? Läste till uska när de tre största  var små.. men tyckte d var super skoj att plugga.

Vi har blivit lite låsta detta halvåret då ena dottern slutar kl 11.. i skolan vilket gör att vi inte hinner gå på öppna förskolan som förut..
    Men de skall ändras nu efter påsk så hon förhoppningsvis får äta lunch i skolan och blir en halvtimme senare så vi hinner dit och hem innan hon e hemma =)
    Annars tycker jag det e toppengrej att göra med de små.
    Ut kommer vi ju då vi har hund om inte annat...=).. men nu märks det att det börjar bli kallare för de är färre och färre barn och vuxna ute på lekplatserna.

• Anna i Hult

Bebisen kommer i månadsskiftet feb/mars, så det är lite över två månader kvar, hoppas jag. Vi har nog allt som behövs hemma, men inte har jag lagt det iordning än... Inte är jag färdig med julpysslet heller, klapparna MÅSTE slås in!

• Hennakatten

Nej men vad skönt att höra ett det är fler som inte är klara med att göra julFlört! HUR kan tiden alltid gå så fort på slutet och VARFÖR glömmer jag jämt bort att den gör det..........? Idag köpte jag i alla fall de sista julklapparna (tror/hoppas jag i alla fall!).

Hemmamorsan: Jag läser historia - bara för att det är så kul! Pluggeriet är min kraftkälla, det är bara mitt!

• 7 michelingodingar

Hemmamorsan: jag började plugga på folkhögskolan i höstas efter att ha varit föräldraledig sen sommaren 06. Läser administration i vården

• mymy

Hoppar in här. Har 4 barn i åldrarna 15, 11, 10 och den lille på snart 4 månader. 2 äldsta är flickor och de två minsta är pojkar. De 2 mellersta bor här varannan vecka o varannan vecka hos sin pappa. Den äldsta o den yngsta (mannens enda barn) bor hemma heltid.
    Ang problem vid matbordet så har vi inga sådana. Alla har sin plats o bordet dukas oxå av barnen. Även tömning av diskmaskinen är deras "jobb". De får ta in sin tvättade o vikta tvätt i skåpen o städa sina rum. De två mellersta delar rum. 15 årigen har som ansvar att städa toaletten där uppe o hallen där uppe. För det betalar jag försäkring på hennes moped. Hon har 400 kr i månadspeng men det höjer jag till 700 i januari o då får hon köpa kläder själv osv. De små har 200 kr i månadspeng, 100 kr här o 100 kr hos sin pappa.
    Jag jobbar som sekreterare på en mottagning på sjukhuset i Helsingborg o längtar till mitt jobb :) onsdagkvällar är jag inne o skriver lite diktat mellan kl 17 o 21. Min livlina till verkligheten ;)
    Det var lite om oss :)

• Hemmamorsan

Hej allesamman!
    Hoppas att ni har haft en god jul.. Just i dag har jag börjat rensa ut julen.. fick inte ut granen för gubben.. men skam den som ger sig.
    Barnen tycker d att d e okej nu att städa undan den så!....
    Men så har vi två kottar som fyller år i januari.. så de väntar nog på detta.
    Tycker bara att de e väldigt svårt att veta vad man skall hitta på när de fyller så nära efter jul.

• Hemmamorsan

Åhh.. ser att du har en blogg Babydoll.
    Jag hade nog egentligen oxå viljat göra en egen blogg kanske mest för att det hade varit roligt oxå att få ge vissa av våra släktingar lite mer information om vårt liv när vi inte ses så ofta.
    Jag har påbörjat det ett par gånger.. men dels tycker jag de e så himla svårt med allt de tekniska med bakgrunder och grejer hit å dit.
    men sedan får jag lite nojja över att inte veta vem som läser allt...om du förstår vad jag menar.
    Är det fler här inne som bloggar?
    Läser gärna andras bloggar även om bara sånt där vardagstjoffs som matlagning och hemmapiff tycker jag e kul!

• mammis96

Jag har fyra barn, Livia som är femton, fyller 16, bra tjej som precis kommit in i dricka,festa och busa stadiet! Suck.. Sen har jag Theo som är 8 år, blyg kille, underbart snäll! Juni är 4 år, trotsålderna *kill me*, till slut min lilla smilla på 1 år!   

Jag är 34 år och ensamstående. Det är riktigt svårt att få allt att gå ihop, men det går!  Jag älskar mina barn mest utav allt och jag ångrar mig inte en sekund att jag fick Livia när jag var 19!

Kram

• Hemmamorsan

Barbamammans familj : Skall kika in hos dej!

mammis96.. jag fick med min första tidigt.(18) Tycker det har varit fördelar med det oxå.
    Å andra sidan kommer barn när det är meningen även om det finns mycket som  har varit lättare med de mindre när livet runt om kring är mer stabilt.
    Förstår att det är mycket med att vara själv.. bara med sånt som är enkelt egentligen som att skjutsa hit å dit  tycker  jag e meckigt när min make e bortrest. Alla skall in i bilen för korta rutten och sen ut igen .. mätta ..kissade och påklädda =)) Det fungerar och det är det viktigaste.

• Baby Doll
    Hemmamorsan skrev 2012-01-02 16:11:35 följande:
    Åhh.. ser att du har en blogg Babydoll. Jag hade nog egentligen oxå viljat göra en egen blogg kanske mest för att det hade varit roligt oxå att få ge vissa av våra släktingar lite mer information om vårt liv när vi inte ses så ofta. Jag har påbörjat det ett par gånger.. men dels tycker jag de e så himla svårt med allt de tekniska med bakgrunder och grejer hit å dit. men sedan får jag lite nojja över att inte veta vem som läser allt...om du förstår vad jag menar.Är det fler här inne som bloggar?Läser gärna andras bloggar även om bara sånt där vardagstjoffs som matlagning och hemmapiff tycker jag e kul!

Hej! det är jätte kul att blogga, just på grund av att släkt och vänner som man inte hinner med så mycket skan ändå läsa hur det går och vad man har för sig, också är det riktigt kul för barnen och även jag kan gå in och kika in hur det var "förut" :) Det finns lösenords skyddade inlägg, så alla behöver inte få läsaallt ;) Sen bestämmer du ju själv vad du vill att ska kmma ut ;) Hur mår ni alla annars? www.mybabydolls.blogg.se
    4 barn på 2 år, kom och kika in hos oss!
  • Mutter80

Hej alla, nu har ja inte läst alla för ja har inte haft tillgång till en dator på ett tag men vi kanske kan göra en sk lista så vi alla ser vem vi är osv. Kopiera listan o fyll i allt eftersom:

Mutter80: 4 barn (-99 flicka, -05 flicka, -07 pojke, -09 pojke), förlovad, timvikarie hemtjänsten, Värnamo

• Mutter80

Stänger denna tråd då den verkar ej användas o saker o ting har ändrats sen ja startade den, separerad från barnens pappa o lever nu med 2 av 4 barn med ny sambo/fästman ...

Svar på tråden Vi med många barn, del 1!