• Anonym (stackars mej)

Min man vill aldrig ha sex med mig :(

Min man och jag har varit gifta i lite drygt ett år och har fått tillökning för 4 månader sedan. Innan vi fick barn och långt in i graviditeten hade vi mycket och bra sex. Efter vår dotter kom har det tyvärr varit lite mindre av den varan.
    Och då har det varit min man som har tackat nej.
    Han har kläckt ut sig att han tycker att jag är mullig/småfet efter graviditeten, så jag försökte att träna bort det och ligger nu på ca 50 kg (alltså inte alls tjock) och vi har i alla fall inte sex.
    Det är oftast jag som har vårt barn på dagarna och nätterna så det har ingenting med det att göra

Känner mig som den fulaste kossan i hela världen typ. Känner att jag gör ansträngningar för att vi ska få egen tid ihop (måste inte leda till sex) men det verkar inte uppskattas.

Blir så ledsen. Har försökt att prata med han men det går ju inte..
    Vill bara känna mig att han ser mig som förut, och inte som något äckligt.

• Svar på tråden Min man vill aldrig ha sex med mig :(
  • MizzTez

Mäh, va fan! Det är inte hos dig felet sitter kan jag lova! Det är ju din snubbe som har issues!! Jag har ett lite konstigt råd åt dig men för ditt eget egos skull så hade jag tagit en as-snygg profilbild och lagt ut på någon daiting sida. Inte för att du ska hitta någon ny eller så men bara för att få en ego-boost! Inte fel med lite komplimanger så man inte går ner sig själv helt bara för att karl tappat intresset!

• hasse07

Oj min stackars vän. Varför e han så elak mot dig? även om du gick upp någrakilo eller ändrades i formen det e ju ert barn som orsakat det hela. Jag tycker att det sexig med såna förändringar just av den anledning jag sa.

Va stolt över det du har, bryr dig inte om va han säger eller tycker. Du är vacker och har fått ett vackert barn. Inget fel på dig, snarare han. Det va jag tycker i alla fall. Jag tycker att du är fin som du är och jag vill gärna krama om dig just nu. Puss o kram min vän:)

• Tom Araya

Om du väger 50 kg är du inte fet....om du inte har en längd i nivå med en pygmé då, då är du i så fall lite mullig.

Gifta i ett år, ett barn på 4 mån och fan vet hur länge ni dejtat innan men har ni inte lärt känna varandra bättre än så är ni rätt misslyckade.

Vill du verkligen leva ihop med en man du inte kan prata med?

• Krollspell

Men snälla rara, ni har precis fått barn och det är väl en omställning även för mannen. 4 månader säger du.

Och som sagt, hade en man sagt att "vi fick barn för 4 månader sedan och frugan vill aldrig ligga nu" så hade det varit ett ramaskri från kvinnorna här om hur han minsann får vänta tills hon är redo.

• Anonym (Känslig)

Ja är det mig hon pratar om ? Isf ang det här med mullig så va de så att hon frågade mig och jag gav ett ärligt svar o nu ska jag bli hängd för min ärlighet. För övrigt bottnar avsaknaden av sex i djupare problem i vår relation och det speglar sig i sexlivet, och jag försöker också prata men tydligen pratar vi olika språk

• Anonym (taskmört)
    Krollspell skrev 2011-10-10 07:21:31 följande:
    Men snälla rara, ni har precis fått barn och det är väl en omställning även för mannen. 4 månader säger du.

Och som sagt, hade en man sagt att "vi fick barn för 4 månader sedan och frugan vill aldrig ligga nu" så hade det varit ett ramaskri från kvinnorna här om hur han minsann får vänta tills hon är redo.

Men det är väl ändå lite skillnad då en kvinna i de allra flesta fall klämt ut ungen genom f*ttan. Det är ju kvinnans kropp som genomgått alla förändringar så det är lite mer naturligt om hon vill vänta med sex efetre förlossning.
    Sen ska självklart ingen ha sex om man inte vill, oavsett kön, men tycker inte att det går att jämföra när en man och en kvinna är redo för sex igen efter en förlossning eftersom mannen inte genomgått några fysiska förändringar som gör att det finns en risk att det blir smärtsamt.

Sen är det självklart en stor omställning att bli förälder och även om det verkar som att det är TS som tar hand om barnet (varför delar ni inte på det ansvaret?) så kan det vara mycket som snurrar i huvudet på en nybliven pappa.

Sen tycker jag inte att det under några omständigheter är okej att kalla en nyförlöst kvinna för tjock. Det är rent elakt.       
  • Anonym (Känslig)

Anledningen till att hon kanske har huvud ansvaret är för att mannen kanske ja va ska man säga jobbar häcken av sig för att dem ska ha allt som behövs de är ju inte så att pengar växer på träd. Sen sa ja inte att hon va tjock men ni kvinnor måste lära er att inte ställa frågor om ni inte klarar av att höra sanningen .

• Krollspell

Då kan vi stänga denna tråd eftersom båda makarna är här och medvetna om problemet ... ja om det inte är ett troll så klart, vilket ju är det sannolika.

Svar på tråden Min man vill aldrig ha sex med mig :(