• svea87

Kräks massor!! Nån som varit med om damma??

Hej! Min dotter har precis börjat få flaskan och vi började med semper men hon blev lite hård i magen så vi bytte till NAN 1. Men hon kräks mängder typ allt hon ätit kommer upp! Så jäkla jobbigt... Så ikväll prövade jag semper igen tog två skopor semper lemolac och 3 skopor vanlig babysemp1. Är det nån som varit med om liknande? Hon kräktes inte av babysemp endast pyttelite.

• Svar på tråden Kräks massor!! Nån som varit med om damma??
  • svea87

Hon är 3 mån och en vecka ca. Jo men jag undrar varför hon spyr upp allt när hon får NAN men inte babysemp. Och kan man ha olja i eller messmör så hon slipper bli hård.

• svea87

Jaha Ne hon spyr av babysemp också! Suck.. Får byta lakan o kläder hela tiden.

• Sum quod sum
    svea87 skrev 2011-10-12 07:45:45 följande:
    Hon är 3 mån och en vecka ca. Jo men jag undrar varför hon spyr upp allt när hon får NAN men inte babysemp. Och kan man ha olja i eller messmör så hon slipper bli hård.
    Inte messmör..den är för salt och kan skada njurar. Har du testat Nan Ha 1 för känsliga barn? Lite olja i brukar de rekomendera.
  • Sum quod sum

Skriker hon ? Får hon ont eller har eksem? Några andra saker? Annars kan det vara att magmunnen inte är riktigt utvecklad.

• Isalel

Eller får hon helt enkelt för mycket mat? Har du provat att ge lite mindre och se om hon är nöjd?

Min första var ett riktigt kräkbarn och fick tillslut äta specialersättning som man köper på apotek, om det är till någon tröst brukar det bli bättre när dom blir lite större och kan sitta mer!

• svea87

Fast jag hade messmör till sonen han tog ingen skada av det. Nu fick hon hel vanliga NAN och de kom inte upp nåt. Får se när hon vaknar om de kommer. Sonen va också ett kräkbarn så e van men de e jobbigt när de kommer så mycket..,

• morotsland

Två av mina barn har varit små kräkisar. Det går ofta över och blir bättre och bättre, mina slutade nog vid fyra månader ungefär. Gör det inte det eller om hon går ner i vikt måste du kolla upp det, det kan vara allergi eller något annat som behöver undersökas. Annars är mina bästa tips att mata långsamt och rapa väldigt ofta, inte mata i för liggande position utan mer upprätt + ge minifom och sempers magdroppar.

• svea87

Okej tack ska pröva sitta henne mer uppåt och rapa henne. Hon spyr oftast innan jag ens prövat rapa henne ; ) men idag var de två ggr som hon inte kräktes!

• morotsland
    svea87 skrev 2011-10-12 20:43:50 följande:
    Okej tack ska pröva sitta henne mer uppåt och rapa henne. Hon spyr oftast innan jag ens prövat rapa henne ; ) men idag var de två ggr som hon inte kräktes!
    Hoppas det blir bättre snart! Jag vet hur det känns, det blir verkligen kräks överallt...
Svar på tråden Kräks massor!! Nån som varit med om damma??