ArtISkin skrev 2011-10-11 23:24:34 följande:
Oj. Du vet inte vad den vägde i v 35?. Jag ska bli igångsatt p.g.a. stora barn sen innan och ska som sagt på nytt RUL på fredag. Jag hoppas på att få en tid för igångsättningen redan då. De har sagt att de inte låter den gå över 4 kg. Men samtidigt vet man ju inte alls hur mycket den kommer väga denna gången. Om den väger 3,4 kommer de säkerligen ge mig ännu en tid för TUL och det orkar jag bara inte med.

Nej med sonen så gjordes bara TUL i v 37 så vad han vägde i v 35 vet jag inte.
Jag ska oxå försöka få igångsättning tidigare eftersom båda mina söner var stora när de föddes och tvåan fastnade med axlarna. Och den här gången verkar det som att bebisen blir ännu större...man blir ju lite skraj....
Sen finns det folk som säger att "ju större barn desto effektivare värkar" och "stora barn hjälper till bättre själva" osv.. mm kanske det, MEN det ÄR ju större risker med att stora barn tex fastnar osv, vilket KAN vara väldigt allvarligt!
Den här gången känns det inte som att jag blir tagen på allvar utan jag möts av:"jamen oroa dig inte, det går nog bra ska du se"..och detta sagt av min bm. Nu har hon iaf gått med på att ge mig en läkartid så att han kan bedöma om det kan bli tal om igångsättning eller ej.....dock kommer jag vara i v 38+0 när jag ska på läkarsamtalet så det lär väl inte bli igångsättning så väldigt mkt tidigare än bf iaf skulle jag tro... :-/
Men har du fått din igångsättning beviljad redan? Fick du tjafsa mkt med dem?