Jag har varit på alla de ställen du nämner. Men det var innan jag fick barn. Nu har jag en 8-månaders och har inte direkt någon erfarenhet av att resa med barn, speciellt inte tvååringar. Men jag kan berätta lite om de ställen ni ska till.
Indien som land är extremt tättbefolkat så ni kommer bli mycket uppvaktade av nyfikna personer, tiggare och försäljare. Ställ in er på det. Och er dotter kommer få extremt mycket uppmärksamhet. Men försök att njuta trots det, för det är en del av charmen. Goa är ganska annorlunda från resten av Indien. Det är mycket mer västerländskt och turistigt än övriga landet. Och därför lite lättare att resa i. Likaså Kerala. Agra kommer vara mer intensivt. Men Taj Mahal är klart värt lite trängsel. Indierna är väldigt fredliga och toleranta så man behöver inte vara rädd.
Det kan nog vara svårt att ta sig fram med vagn på många av ställena för trottoarerna är inte alltid hela. Så bärsele kan nog vara en bra idé. Tänk på att det är väldigt smutsigt överallt så våtservetter och alkogel kan vara bra att ha med...
Att åka tåg är ett bra sätt att ta sig fram. Det går ganska långsamt, men de håller nästan alltid tiderna (mycket bättre än SJ...) Om man ska ta sig långt så brukar resorna vara på natten så så har man sovvagn.
Missa inte att ta en båttrur på flodsystemet Backvaters i Kerala. Och gå på onsdagsmarkanden i Anjuna i Goa! Dehli tyckte jag inte var så fantastik stad, men tipsar hellre om Jaipur som också ligger där uppe i norr.
Förbered er på en spännande resa med annorlunda kultur!