• Quinee

Hur ska jag klä mig till denna klänning?

http://shop.mango.com/SE/p/mango/clothing/dresses/shirt-dress/?id=51439154_02

Länken leder till en klänning på Mango. Jag har redan köpt klänningen och har tänkt att ha den till "vardags". Den enda jag kommer på är att man kan ha är tjockare strumpbyxor till. Tänker jag för tråkigt eller går det att variera med något annat? Jag är helt lost när det gäller mode som ni kanske förstår :)

• Svar på tråden Hur ska jag klä mig till denna klänning?
  • FasterK

Tajta jeans, smala nertill, funkar väl? Ett par stövlar med klack till och en läcker scarf. Kofta över när det blir lite kallare.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • Johan70

Du kan ha en t-shirt under om du vill, som syns i v-ringningen, det skulle nog inte vara fel med en långärmad tunn tröja under heller. Det skulle nog passa med en del smycken till, inte för fina, men en del tunga halsband och armband. När du går ut utomhus kan du förstås ha dina knähöga stövlar på dig.

• Jennilie

Den är ju mer som en skjorta så du kan nog ha både tjocka strumpbyxor eller jeans till den, jag hade nog mest haft taita jeans ial nu under vintern och sen vit leggins framåt våren

• Johan70
    FasterK skrev 2011-10-15 21:19:57 följande:
    Tajta jeans, smala nertill, funkar väl? ...
    Jag trodde att modet med att ha både byxor och klänning/kjol var något tillfälligt som försvann för tio år sedan... Tungan ute
  • Quinee

Bra tips!

Tack för era svar!

Det låter som att inget är direkt förbjudet...kanske jeansen då om klänningen ser för ut att va en "ren"  klänning   :)

• oliversykes

sådär skulle jag matcha den i alla fall.
    ett par tunna, transparenta, svarta strumpbyxor,
    ett brunt, flätat läder bälte i midjan som man inte knäpper till
    utan endast knyter i midjan.
    sen ett par feta boots, ev de på bilden som är dö snygga.
    kanske även ett par svarta pumps.

slängde ihop en bild så du får en bättre syn!

kny
  • Quinee

Perfekt!

Jag letar ofta på webben efter sidor som visar hela outfits...utan direkt resultat. Det här va ju kanon oliversykes!

• oliversykes

glad att du gillar det! :)

även om du kollar runt på H&M.com eller någon annan webbutik så visar dem ofta
    en hel outfit med plaggen. Ett + i kanten är också att då finns alla plaggen att köpa
    på samma ställe.

Så ett tips är att söka sig in på H&M, lindex, nelly på nätet så hittar du fin fina outfits!

• SoStylish

Exemplet ovan är fint. Jag skulle dock hoppa över transparanta strumbyxor och köra på heltäckande istället!

Svar på tråden Hur ska jag klä mig till denna klänning?