Liafia skrev 2011-10-17 22:12:25 följande:
Hoppar in här och ställer en fråga till er som har två(eller fler) barn varav ett spädbarn.
Flera skriver att dom har dem bägge i baksätet. Hur fungerar det? Ska få vårt andra barn om ett par veckor, har i dag stora tjejen (20 mån) i en Hi Way i baksätet. Tidigare satt hon i mitten, nu sitter hon bakom passagerarsätet.
Hade först tänkt sätta bebisen i en Maxi Cosi cabriofix brevid storasyrran i baksätet och att vi vuxna skulle åka fram och ha en "gästplats" bak. Kände dock att vår vilda dotter kanske skulle bli lite fööööör hjälpsam mot sitt lillasyskon och det hela sluta med en nedtryckt plastleksak eller snuttis i halsen på bebisen?! 
Jag kör dessutom oftast ensam med barn(en) så jag kan inte alltid ha full koll om båda sitter bak. Men skulle ju allra helst vilja det.
Nu läget tänker vi alltså ha storasyster bak i stolen och lilla/lille fram i babyskydd. Har en Ford Focus Kombi.
Hur har ni andra gjort? När har ni flyttat på dem och hur har det funkat?!
Jag har 21 månader mellan mina barn. När lillasyster satt i babyskyddet, så satt hon bakom föraren, oavsett om jag körde själv eller om sambon också var med. Var vi allihopa, så satt jag i mitten bak mellan barnen.
Någon enstaka gång hade jag henne fram, men tyckte bara att jag tittade lite väl mycket på henne under färden och dessutom ville jag inte plocka med henne samtidigt som jag körde, så hon satt bak iallafall 95 % av alla turer i bilen.
Numera däremot har jag en fram och en bak och det går jättebra, förutom att huvudet på båda börjar komma förnära framrutan, så vi väntar på ny bil, där vi kan ha båda bak!