• lasavi

är i underläge och utanför....

Hej, 
    Jag har nu upplevt i 13 år samma distans till svägerska, svåger m.m . Bor i samma stad men ingen kontakt med varandra, bara på på kalas, högtider osv. Inget telefonsamtal eller annat "hitta på saker" tillsammans.
    Dessutom har jag en svägerska som gillar att bestämma mycket och tar plats i familjen, särskilt på träffarna. Hon är en dominant kvinna och gillar att prata ut sina åsikter. Hon ha ständiga motiveringar till saker som hon själv uppfattar vet och kan bättre. Jag lyssnar med ro och ibland orkar jag inte ingå ett samtal i familjen, även när jag hör de prata och tolkar saker helt fel. Hon är en VD för sitt eget företag. Jag har inte samma status tyvärr. 

Jag är ofta tyst och lyssnar ointresserad. Ler ibland och svarar ja eller mmm. Vill inte svara annat då jag kan lätt få obekväma svar eller nedlåtande på något vis. Jag får ofta höra "men så är det inte", " nej, jag upplever inte så", "oj, nej mina barn gör inte så"...alltså hon upplever ha bästa mammaroll och har bästa barn.  
    Men jag har underbara svärföräldrar som är rätt så gamla och kärleksfulla. 

• Svar på tråden är i underläge och utanför....
  • Zalge

Hej!
    känner verkligen igen mig i att vara utanför, men jag har 6 svägerskor. två av de umgås jag med men de andra fryser ut mig, vi har tyvärr barn i samma åldrar och de hittar på saker men frågar aldrig oss om vi vill vara med. är lite arg på min man som inte ifrågasätter deras "mobbning". min svärfamilj är som en sekt, de umgås BARA med varandra och skiter i alla andra släktingar, de är sig själva nog. tjejernas män dansar efter deras pipa så de e inget hot men jag som e den enda svärdottern och har andra åsikter, jag är ett hot och hålls därför utanför gemenskapen. problemet är att min egen släkt bor 20 mil från mig så jag har ingen egen familjemedlem i närheten. Usch för dumma människor.

• sanna123

Alla kan inte älska alla.
    Tur att världen är full av underbara människor som man kan
    ha som vänner och som förgyller ens tillvaro  :)

Min hemsida: sannastarot.se
Svar på tråden är i underläge och utanför....