Kaos85 skrev 2011-10-20 10:25:46 följande:
Haha såpass :) Nu ska det ju nästan bli mer kul å se hur jag reagerar på detta och om jag kommer plåga livet ur gubben ;)
Beklagar att ni förlorade ena barnet, har sett/läst att ganska många gör det. Kan inte riktigt föreställa mig hur det kan vara. Man har ju varit gravid och förlorat ett barn, alltså MF, och det är ju väldigt tungt. Men att förlora ett barn, och samtidigt ha ett kvar, det måste vara en väldig blandning av lycka och sorg..
Hur känner du för fler barn? Är det något ni kommer satsa på längre fram? Kan du tänka dig att äta pergo även då om det inte vill ta sig utan hjälp?
haha...hoppas du blir lite lugnare än mig iallafall

Om inte annat för din killes skull
Att förlora det ena barnet var tufft, allt kring den där graviditeten var tufft och jobbigt. Först kampen för att bli gravid, sen glädjen och oron som alltid följer på ett pluss, och så beskedet om tvillingarna. Total glädje och så en väldig oror på det, skulle vi klara två? Hur skulle detta gå? Sen när den ena försvann, så var nog den största oron just då om den andra skulle få vara kvar eller inte. Hur det döda fostret skulle påverka det levande. Och skulle vi orka börja om ifall det inte skulle gå vägen? Med försök, hormoner och illamåendet (hade då kräkts som en tok i 13 veckor) När vi var på rul i vecka 19 så släppte oron lite, på att dottern skulle ta skada av att den andra död. Sen, fram tills förlossningen så tänkte jag inte så mycket på barn nr 2, det var liksom så mycket ändå (hade en komplicerad graviditet) Efteråt kan jag tänka på det ibland, med blandade känslor. Ibland sorg, tänk att vi kunde haft en till lika underbar unge, ibland lite med "lättnad" (förstå mig rätt här) när det är en tuff period med dottern, och så att få rå om henne och ha bara henne som liten är ju underbart på sitt sätt, precis som det skulle ha varit att ha två.
Vi vill absolut ha flera barn, gärna två till minst (maken sätter dock stop vid 3 barn

) vet dock inte när vi kör nästa, är 30 år så det lär inte bli allt för länge emellan, men samtidigt måste min dotter bli lite större ifall jag skulle få samma komplicationer som vid första graviditeten. KOmmer absolut ta pergo igen om det behövs (maken får väll hålla sig undan när det i är äl och jag är ett hormonmoster

)