August eller Anton?
Första barnet på väg, en pojke. Beslutsångest råder angående namn.
Vilket namn av dessa två tycker DU är finast? Varför?
Första barnet på väg, en pojke. Beslutsångest råder angående namn.
Vilket namn av dessa två tycker DU är finast? Varför?
Jag tycker båda är fina, men August känns lite mer classy så det röstade jag på.
utan tvekan anton
fast jag gillar inte riktigt något av dem (trots att min lillebror heter anton)
men absolut inte august! fruktansvärt fult namn
Jag ville att plutt skulle heta August, men efter att ha konstaterat att alla i familjen verkar uttala namnet olika (!) (flera varianter än två...) och inte på "mitt" sätt, så ströks det från listan...
Tänk över hur ni vill att det ska uttalas! A-gust, AU-gust, Å-gust kom fram här. Jag tycker den första. Kanske ska man stava det Agust isf.
Blir ingen liten A(u)gust här, tyvärr.
August alla gånger! Det är stiligt. Anton låter så bonnigt och simpelt på svenska... trots att Antonius i princip är ett jättestiligt namn på andra håll.
Mycket svårt, båda namnen är namn som jag skulle klassa som MYCKET fina. Jag valde tillslut August!
Tycker med Agust ser konstigt ut min son stavar August och det är bara en person som sagt au-gust resten säger som vi a-gust
Jag tycker Anton är finast, men som lärare får jag huvudvärk av att hålla reda på de... låt mig se... sju (7!!) Anton jag har i undervisningen. Så jag röstade på August. Lättast så. :)
August är finast tycker jag. Har en August hemma och vi har aldrig ångrar det namnet en sekund. Inte heller har vi haft några problem med när andra ska uttala eller stava namnet. I och för sig är jag själv inte så noga med uttalet, ibland säger jag A-gust och ibland blir det mer AU-gust.
August är inte så ovanligt namn tycker jag. Det är inte ett toppliste namn här men ses absolut inte som ett konstigt namn.
Tänk inte så mkt på vad andra kommer tycka och tänka om namnet, ta det ni tycker är finast och passar bäst på er son.