AKUT HJÄLP! hur får jag henne att ta bröstet?
jag har bara till på fredag att "få till det" nu är vi själva, lillan och jag...
Truga truga truga. Erbjud henne ofta så kanske det går. Men det är svårt. Vet själv hur det är att va ensam med 3 så små barn. Så pressa dig inte för mycket. Du är inte sämre för att hon får flaska. Du kan kanske pumpa ut mjölk o ge i flaska. :)
jag handmjölkar ut nu, har gjort det en vecka nu...
Jag VILL AMMA och är desperat på hur jag ska lyckas få henne att suga och äta från bröstet.
NÅGON!!! HJÄLP!!!
Jag använde amningsnapp, för att barnen skulle få bättre tag. Någon sa att det var bra om man alternerade med ersättning också, för då är det mer samma konsistens på bröstet och flaskan.
Amningsnapp finns att köpa på apoteket, och sätts som en extra hud på bröstet.
Hur funkar det om du försöker amma direkt hon vaknat, tar hon bröstet då? Jag delammar min son som också är 11 veckor och han tar ej bröstet om han är för hungrig eller övertrött. Det jag brukar göra är att ha honom i amningsställning och gå med honom samtidigt som jag ger honom nappen och när han lugnat ner sig försöker jag lirka bort nappen och smyga dit bröstet i stället detta brukar oftast funka hoppas du lyckas få till det jag hade oxå velat helamma men har svårt att öka mängden. Kram
Ja, ta bort napp och flaska helt och hållet, skulle jag gjort. Försök amma innan hon verkar hungrig/gnällig. Nattetid kan det också vara enklare att "luras".
Må inte dåligt om det inte funkar! Det är jättesvårt.
Min lilla skrek också vid bröstet. Men så satte jag flasknappen över bröstvårtan och det funkar jättebra! Hade flaskmatat med Medela Calma i åtta veckor, pumpat och tränat amning. Hon tog heller inte den vanliga amningsnappen. Nu är hon tolv veckor och jag helammar med flasknappen (Calma) plus att vi ger ersättning ibland. Testade med den vanliga amningsnappen här om dagen och nu tar hon den också, fast det funkar bättre med flasknappen!
Sluta direkt med flaska och mata henne med en drickkopp istället och så erbjuder du bröstet vid minsta pip. Ta bort nappen oxå om hon har napp. Om hon varken får flaska eller napp att suga på så kommer hon troligen att ta bröstet snart igen eftersom att dom har ju stort sugbehov
Var envis. Ge bröstet INNAN hon börjar att gråta. Ge bröstet såfort som du märker att hon börjar att bli som orolig utav sig i kroppen och börjar att leta efter nåt att suga på. Om hon vägrar att ta bröstet så ger du lite granna mjölk i drickkoppen. Inte så mycket så att hon blir mätt utan ge bara så att hon lugnar ner sig. Då så provar du igen att amma. Ge dig inte
Men att du måste nog ta bort flaskan helt för att det ska funka.
Har pratat med en hjälpmamma nu!
Varit på apoteket och köpt MEDELA CALMA nappflaska, samma sugteknik som bröstet.
Har även köpt brösvårtsnapp i RÄTT storlek så nu jäklar!!!
Håll nu tummar för mig.
Håller tummarna!
Håller tummarna för dig! :) får jag fråga vad flaskan kostade. ;)
149 kr