• Sazza

    Tips på lokal/ Dopfika i Tyresö

    Hej,

    Vi tänkte ha vår sons dop i Tyresö kyrka nu i december. Tyvärr verkar det dock vara omöjligt och hitta lokal för ca 50pers för ett skäligt pris. Enligt Tyresö församling så får man inte hyra Bollmoras eller Trollbäckens församlingslokaler såvida man inte döper i någon av dom kyrkorna.

    Är det någon som har något bra tips på lokal/café/restaurang i Tyresö, alla förslag mottages med glädje Glad

    //Suzzanne

  • Svar på tråden Tips på lokal/ Dopfika i Tyresö
  • thieese

    Hoppas att det löste sig för dig med lokal!

    Synd att du inte fick något svar i den här tråden för vi ska ha dop nästa helg för vår son i Tyresö kyrka och har exakt samma problem! Det verkar inte finnas en enda ledig lokal som tar 50 personer som man kan ha dopfika i :(

    Nu börjar tiden rinna ut och jag har panik snart :(

  • sextiotalist
    thieese skrev 2015-10-15 23:07:35 följande:

    Hoppas att det löste sig för dig med lokal!

    Synd att du inte fick något svar i den här tråden för vi ska ha dop nästa helg för vår son i Tyresö kyrka och har exakt samma problem! Det verkar inte finnas en enda ledig lokal som tar 50 personer som man kan ha dopfika i :(

    Nu börjar tiden rinna ut och jag har panik snart :(


    Hembygdsgården vid kyrkan då?

    Jag har varit på bröllop, dop och begravningskaffe där. Men den kanske är upptagen.

    Prins Eugens villa? Tyresö slott?

    Hemma?
  • thieese
    sextiotalist skrev 2015-10-16 06:30:46 följande:
    Hembygdsgården vid kyrkan då?

    Jag har varit på bröllop, dop och begravningskaffe där. Men den kanske är upptagen.

    Prins Eugens villa? Tyresö slott?

    Hemma?
     
    Allt var upptaget redan eller så skulle dom ha 5 000:- för några timmars hyra.
    Lite väl dyrt för ett dopfika.. och 50 pers på 70 kvm hemma, njae.

    Men det löste sig till slut med Bollmora församlingslokal, kan varmt rekommendera den! Superbra lokal med allt man behöver + lekrum för barnen :)
Svar på tråden Tips på lokal/ Dopfika i Tyresö