• BlommyNess12

Maskeraddräkt, cheerleader?!

Min sambo spelar amerikansk fotboll och på en fest vi är bjudna på så är det maskerad som gäller. Han tar alltså den simpla vägen och går i sitt matchset med skydd och hjälm.. Och jag då, min arma krake, tänkte "jamen då går jag väl som cheerleader" och tyckte det var lite skoj.. Men! När jag försöker hitta en maskeraddräkt av detta slag så hittar jag bara sexkostymer med bar mage som lämnar ytterst lite åt fantasin eller kjolar som inte ens täcker rumpan.. Alltså, visst att cheerleaders är avklädda men det finns ju de som har heltäckande över mage och trekvartsärmar och lite längre kjolar också det har jag sett på tv! Men vart hittar jag något som man törs visa sig i utomhus? Hjälp önskas! Har googlat men hittar inget bra förutom riktiga cheerleadingkläder och det känns väl lite väl att lägga ut 1000kr+ för en kvälls maskerad.. Eller har man inget val?

Vill ABSOLUT INTE visa magen. Resten är väl helt ok sålänge kjolen liksom inte är ett skärp och skinkorna hänger ut och dallrar.

• Svar på tråden Maskeraddräkt, cheerleader?!
  • La Lola

Kan du inte bara köpa pom-poms då och ha ett träningslinne, vid kort kjol (kan återanvändas som vanliga kläder), högra strumpor och gympaskor?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • BlommyNess12
    La Lola skrev 2011-10-17 17:07:14 följande:
    Kan du inte bara köpa pom-poms då och ha ett träningslinne, vid kort kjol (kan återanvändas som vanliga kläder), högra strumpor och gympaskor?
    Ja, det skulle man kunna ha.. Jag har nog snöat in alldeles på att få till en "autentisk kostym" eftersom sambon kommer se helt tvättäkta ut haha.. Man vill ju liksom inte vara sämre

Men får väl ge mig ut på jakt, eller googla lite till på lite andra saker helt enkelt!
  • La Lola
    BlommyNess12 skrev 2011-10-17 17:10:12 följande:
    Ja, det skulle man kunna ha.. Jag har nog snöat in alldeles på att få till en "autentisk kostym" eftersom sambon kommer se helt tvättäkta ut haha.. Man vill ju liksom inte vara sämre

Men får väl ge mig ut på jakt, eller googla lite till på lite andra saker helt enkelt!
    Jo men gå på en sportaffär o kolla utbudet av linnen/tröjor.
    köper du såna grejer så kommer du ju se mer äkta ut än i en maskeradkostym.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 010306

Går det inte att ha ett tight svart linne under det magkorta annars kanske då?

• 4småhjärtan
    La Lola skrev 2011-10-17 17:11:25 följande:
    Jo men gå på en sportaffär o kolla utbudet av linnen/tröjor.
    köper du såna grejer så kommer du ju se mer äkta ut än i en maskeradkostym.
    Håller med, kolla ex in tenniskjorlar och sånt :)
  • BlommyNess12

Tack för era tips!

• Stövelkatten

Agreed! Jag har kört hotpants och linne/lag tisha. Mycket bra! Nu vet jag dock inte om man hittar bra hotpants såhär på hösten, men det borde väl gå. Billigare och snyggare än maskedarkvalla!

(jag är avis, vill också på maskerad!)

• Alicias

Jag var cheerleader förr och startade ett eget team. Vi hade inte råd med några riktiga dräkter så vi köpte vita, korta kjolar från H&M och vita linnen där vi tryckte text på baksidan och sedan pom poms och vita tubsockor + skor. Funkade perfekt och vi såg ut som riktiga cheerleaders

• Stövelkatten

Stadium har bra fotbollsstrumpor att ha, längre än vanliga tubsockor. Annars tror jag att American Apparel har långa tubsockor, men de är nog lite dyrare. American apparel har för övrigt mycket sportigt, kanske också kan vara ett tips. store.americanapparel.eu/

(såg nu att de till och med har cheer leaders i sin reklam för halloween. :) )

• Tygtiiger

Om du hittar enfärgade toppar/kjol/hotpants i rätt färg så kan du ju försöka få tag på självhäftande tejp i accentfärg och tejpa på bårder, "logga" på magen osv. Det behöver ju inte vara helt autentiskt, det är rätt kul om man ser att det är en kostym också! Fixa superstora pompoms av silkespapper bara

Krupke, we've got problems of our own!
  • Trivelina73

Halloween maskerad? kanske ta till dig lite av från denna då  
    ">

och om du tycker de är jobbigt o trist musik så bläddra in på 2 minuter och 18 sek...

• Trivelina73

Fast... ärligt.. om du inte gillar såna kläder varför går du inte dit som ägaren för laget? Snygg kjol och skorta o så...

• mamma till tre busungar

Sån då? Med linne under?

• BlommyNess12

Supertack för alla förslag, färgerna är blått, rött och lite vitt. Stockholm Mean Machines. Ska absolut gå igenom alla era tips nu! Jättefina tips och så mycket idéer! {#emotions_dlg.flower}

• Stövelkatten
    Trivelina73 skrev 2011-10-17 17:37:36 följande:
    Fast... ärligt.. om du inte gillar såna kläder varför går du inte dit som ägaren för laget? Snygg kjol och skorta o så...
    Bästa förslaget hittills!

Fet cigarr, pencil kjol, kavaj... mumma!
  • Stövelkatten

Jag har två par hotpants ; ett par blå och ett par röda. Får du kris så möts vi på centralen!

Svar på tråden Maskeraddräkt, cheerleader?!