• ungmamma94

Känner ingen lust längre...

Är nu gravid i vecka 27. Har nu inte på ett riktigt bra tag känt av någon sexlust. Jag vill så gärna men absolut ingen lust. Ibland är det nästan så man får tvinga sej till det. I vanliga fall har jag väl en normal lust. Fast vad är normalt? Kanske sådär två till tre gånger i veckan. Någon hjälp mot detta?

• Svar på tråden Känner ingen lust längre...
  • Anonym

tror inte att det finns någon direkt hjälp mot det. Är ju jätte vanligt att man får minskad sexlust eller ingen lust alls. Finns många som inte har sex alls under hela graviditeten.

utan man får helt enkelt försöka lösa det ändå. planera så att det blir med som en dejt och inte bara "jaha, ska vi sexa eller"  Flört

Jag är i v23 snart 24 och har sedan 1 nästan 2 månader tillbaka gått från att kunna ha sex 3-4ggr i veckan till att eventuellt vilja/orka 1 gång varannan. Det är rätt jobbigt eftersom jag som du faktiskt vill... men kan tyvärr inte göra mycket åt saken, man får ta det som det är och "trösta" sig med att lusten (mycket troligen) kommer komma tillbaka efter graviditeten.

Svar på tråden Känner ingen lust längre...