Ersättning i gröten?
Hej!
Min snart 5 månaders kille vägrar ersättning och just nu är han lite sjuk så han tycker det är jobbigt att amma. Men gröt får han i sig. kan jag blanda nån skopa ersättning med gröten och sedan ge vatten efteråt?
Mvh
Hej!
Min snart 5 månaders kille vägrar ersättning och just nu är han lite sjuk så han tycker det är jobbigt att amma. Men gröt får han i sig. kan jag blanda nån skopa ersättning med gröten och sedan ge vatten efteråt?
Mvh
Hej!
Tycker inte du behöver blanda ersättning i gröten. Har du köpt gröt som är från 5 månaders ålder, innehåller den de näringsämnen som ditt barn behöver. Däremot kan du försöka pumpa ut lite bröstmjölk som ditt barn kan få till gröten. Jag rekommenderar även att du fortsätter att amma din gosse. Om ditt barn har det jobbigt med amningen pga förkylning kan det underlätta om du ger honom några droppar koksalt (NaCl), som finns att köpa på apoteket, i näsan en stund innan varje måltid. Att amma med tätare mellanrum kan även underlätta för ditt barn att få i sig tillräckligt med vätska.
Lycka till// Helena.