• Anonym

Vad fick er att börja ha sex igen?

Min man och jag har slutat ha sex. Var nog minst 2 månader sedan och senaste året max 10 gånger. Vi har en dotter på 1 år så det kanske är en del av problematiken samt att vi inte hade sex alls under graviditeten.
    Jag onanerar ibland, vet inte om han gör det men han har alltid haft mindre lust än jag.
    När jag tänker på sex så är det något jag vet att jag kan få (han skulle inte neka mig sex men han tar inte själv några initiativ, jag får oftast göra det), det är skönt (han ger mig alltid orgasm) men jag vet liksom att jag kan få det och det är inte så spännande.  
    Tror inte att dett handlar om trött het heller, dottern somnar vid 8 på kvällen och sover till 7 på morgonen så vi får sova på nätterna. Vi har inga andra stressfaktorer direkt heller.
    Kanske är vi uttråkade? Vad kan man göra för att börja tända igen? 

• Svar på tråden Vad fick er att börja ha sex igen?
  • Anonym (prata)

1 år, då kanske ni kan ha barnvakt? Åk iväg för dag och en natt och prata. Berätta vad du saknar och vad som är bra mellan er. Försök hitta en förståelse och var tydliga med era behov. Att tända igen bygger nästan enbart på att prata. Jätteenkelt egentligen men svårt att ta tag i.

• Anonym (Likadant)

Jag känner ingen lust och vi har inte sex så speciellt ofta.Försöker ta intiativ för jag vet att vi "måste" ha sex och komma igång. När vi väl har sex är det skönt och jag har lätt till orgasm. MEN det är inget jag går runt och tänker på och känner att jag vill ha mer.... Min sambo har nog ämnet i huvudet ganska mycket.

Vi har två barn och de somnar också i bra tid så visst finns det tid. Men efter nattning väntar andra sysslor samt att jag vill ligga i soffan o slappa. Känner inte för att fräscha upp mig och lägga mig i sängen o låtsas att jag är kåt...

Vet heller inte hur vi ska komma vidare...

• Anonym (Nizzeh)

Öppet förhållande räddade min relation med min sambo när det var som närmast slutet... Vi hade konstant bråkat i fyra månader, om sex, för min del frånvaron av sex, och för hennes del frånvaro av närhet... Det var mer eller mindre slut då hon föreslog öppet förhållande, eftersom sex inte var lika viktigt för henne som att få vara ihop med mig...

Jag accepterade efter lite tvekan, och avkrävde henne ett antal gånger försäkran om att hon aldrig skulle lyfta det emot mig om jag var med en annan person. Hon lovade, men vill inte veta nåt om vad jag gör. Hon har bett mig att vara ärlig OM hon frågar nån gång. Vilket jag kommer att vara. Hon fick såklart samma frihet hon med, fast jag bad henne att prata med mig först utifall det finns nåt jag kan ändra på...

Vi har iaf nu, 5 månader senare, en underbar relation, vi är nära varandra, jag agerar mycket kärleksfullare mot henne, och hon vill ha sex med mig, i lagom utsträckning Skrattande   

• Anonym (jag med)

jag har inte heller någon sexlust, vi har varit ihop i 6,5 år o senaste 2 åren har jag knappt känt någon lust alls.
    jag saknar närheten som jag inte tycker att jag får av min man. har försökt att prata men det hjälper inte.
    det är när han vill ha sex som han är gullig o kramar mig,mm  men  jag tycker han kan ta på mig någon utan att han vill ha sex.  jag är i mer behov av närhet än vad han är. Tycker det är riktigt jobbigt.
    känns som att vi är mer kompisar än ett par.
    har fantiserat om att träffa andra vid sidan om, för att få närhet o lite spänning igen, men inget jag har gjort.
    Det går med i perioder då jag tänker så..

nizzeh:  Känner du att du tycker om henne mer efter du har träffat andra tjejer?  eller är du rädd för att få känslor för dem?   

• Anonym
    Anonym (prata) skrev 2011-10-18 12:08:33 följande:
    1 år, då kanske ni kan ha barnvakt? Åk iväg för dag och en natt och prata. Berätta vad du saknar och vad som är bra mellan er. Försök hitta en förståelse och var tydliga med era behov. Att tända igen bygger nästan enbart på att prata. Jätteenkelt egentligen men svårt att ta tag i.
    Vi var faktiskt i en annan stad i helgen och sov på hotell för maken skulle jobba där. Fast något sex blev det inte men det kändes bra att byta miljö och vi pratade mer som man gör på hotell. Precis som du skriver, det är enkelt bara man börjar någonstans.
  • Anonym
    Anonym (Likadant) skrev 2011-10-18 12:13:44 följande:
    Jag känner ingen lust och vi har inte sex så speciellt ofta.Försöker ta intiativ för jag vet att vi "måste" ha sex och komma igång. När vi väl har sex är det skönt och jag har lätt till orgasm. MEN det är inget jag går runt och tänker på och känner att jag vill ha mer.... Min sambo har nog ämnet i huvudet ganska mycket.

Vi har två barn och de somnar också i bra tid så visst finns det tid. Men efter nattning väntar andra sysslor samt att jag vill ligga i soffan o slappa. Känner inte för att fräscha upp mig och lägga mig i sängen o låtsas att jag är kåt...

Vet heller inte hur vi ska komma vidare...
    Precis så är det. Jäkla slentrian...
  • Anonym (Nizzeh)
    Anonym (jag med) skrev 2011-10-18 14:35:19 följande:
    nizzeh:  Känner du att du tycker om henne mer efter du har träffat andra tjejer?  eller är du rädd för att få känslor för dem?   
    Jag sa aldrig att jag hade utnyttjat min frihet... Vilket jag inte har... det var bara som att en massa spänningar släppte för oss bägge... skumt som 17, men så är det.... Visst, sexet går upp o ner nu med, men jag har inte känt nåt behov av att utnyttja det öppna förhållandets fulla potential...
  • Anonym (Man i samma sits)

Jag svarar igen i denna tråd när mitt och min frus sexliv kommer igång igen.
    Vi har en son på 2 år och min fru tar aldrig några initiativ. När jag är så kåt
    att jag sprängs och bönar om sex, så "ställer hon upp" cirka 25% av gångerna,
    och 100% av gångerna hon väl ställer upp så kör vi "död fisk" ställningen!

• Anonym (Likadant)
    Anonym (Man i samma sits) skrev 2011-10-19 23:24:41 följande:
    Jag svarar igen i denna tråd när mitt och min frus sexliv kommer igång igen.
    Vi har en son på 2 år och min fru tar aldrig några initiativ. När jag är så kåt
    att jag sprängs och bönar om sex, så "ställer hon upp" cirka 25% av gångerna,
    och 100% av gångerna hon väl ställer upp så kör vi "död fisk" ställningen!
    Eftersom jag är på den andra sidan..dvs noll lust vill jag fråga dig. Är du och din fru jämställda i det som rör hemmet och barnet? Dvs delar ni ungefär lika vad gäller hushållsarbete och sådant? För mig är det oerhört viktigt att min sambo är det och att jag inte behöver tjata (vilket jag gör ganska ofta). Så tråkigt att tjata och jag känner lite att varför ska jag bli kåt och engagera mig i vårt sexliv om inte han engagerar sig i vårt hem osv.... Om allt bara flyter på och han fixar o donar samt engagerar sig i hemmet blir det som ett förspel för mig. Det frigör rätt mycket tid om man hjälps åt och då kan den tiden läggas på mys i stället...

För mig handlar det också om vart i menstrationscykeln jag är. Runt ägglossning = mera lust. Före mens = deppig och ingen lust.
  • ruyffo

Jag har varit i en sitsen! Jag ville men min fru tappade intresset.

Problemet var att vi delvis hade sex för sällan (enligt mig) men också att hon inte verkade bry sig. Hennes intresse för sex kändes obefintligt, samtidigt som jag vet att hon som person är rätt öppen och sexintresserad. Jag fick det inte riktigt att gå ihop!

En dag skrev jag ett långt brev till henne med mina innersta fantasier. Saker som jag aldrig berättar för nån. Saker som jag går igång på osv...

Jag bad henne göra det samma och förklarade också att jag inte gillade vårt borttappade sexliv..

Det kändes väl krystat att skriva ner allt men jag tänkte att jag skulle skriva av mig och lämna över det vid ett tillfälle som passade. När jag sedan var bortrest några dagar så mailade jag henne och bad henne kolla sin mail.. Cool

Ett par timmar senare fick jag ett likadant mail tillbaka... När jag sedan kom hem igen så satte vi oss ner och pratade om det. Sen var det som vissa hämningar bara släppte... Och nu ett halvår senare så har vi fortfarande sex flera gånger i veckan.. Nästan dagligen i perioder!

Så vår lösning blev att öppna oss ännu mer och börja prata om sånt som vi inte riktigt gjort tidigare.

• Anonym (Likadant)
    ruyffo skrev 2011-10-20 14:32:48 följande:
    Jag har varit i en sitsen! Jag ville men min fru tappade intresset.

Problemet var att vi delvis hade sex för sällan (enligt mig) men också att hon inte verkade bry sig. Hennes intresse för sex kändes obefintligt, samtidigt som jag vet att hon som person är rätt öppen och sexintresserad. Jag fick det inte riktigt att gå ihop!

En dag skrev jag ett långt brev till henne med mina innersta fantasier. Saker som jag aldrig berättar för nån. Saker som jag går igång på osv...

Jag bad henne göra det samma och förklarade också att jag inte gillade vårt borttappade sexliv..

Det kändes väl krystat att skriva ner allt men jag tänkte att jag skulle skriva av mig och lämna över det vid ett tillfälle som passade. När jag sedan var bortrest några dagar så mailade jag henne och bad henne kolla sin mail.. Cool

Ett par timmar senare fick jag ett likadant mail tillbaka... När jag sedan kom hem igen så satte vi oss ner och pratade om det. Sen var det som vissa hämningar bara släppte... Och nu ett halvår senare så har vi fortfarande sex flera gånger i veckan.. Nästan dagligen i perioder!

Så vår lösning blev att öppna oss ännu mer och börja prata om sånt som vi inte riktigt gjort tidigare.
    Låter ju helt fantastiskt! Vilket bra tips!
    Det skrivna ordet är ganska starkt och det är ibland jättebra att få läsa själv i lugn o ro och ta till sig...
Svar på tråden Vad fick er att börja ha sex igen?