• johannag

Bli nekad gravpenning trots avstägning

Jag förstår mig inte på fk, först skickade jag in ansökan om gravpenning och fick avslag på den. Sedan skickade mitt jobb in att de stänger av mig från jobbet. Ändå skickade fk att detta inte påverkade deras beslut om gravpenning. Kan de göra så???
    Jag jobba som vårdare och med vuxna människor där det både förekommer hot och våld. Men detta skiter fk i.

Vad fasen ska man göra???

Någon som vet??

• Svar på tråden Bli nekad gravpenning trots avstägning
  • Malin_Hylte

Oj det låter mycket underligt- och oroväckande för mej!!
    Du kan ju överklaga. Läs beslutet! Står där hur du ska göra!
    LYCKA TILL!!!

• Carisma95

Vad stod det på avslaget?

Det är inte så att din arbetsgivare inte varit tillräckligt tydlig med riskerna? Eller att FK tror att du kan omplaceras till en annan tjänst? 

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Hannah76

Fast det påverkar ju inte deras bedömning?

Har du fyllt i allt rätt?

Har andra på din arbetsplats fått bevijat?

• johannag

Så nu har jag skickat in nya papper till fk ang omprövning, samt pratat med mina chefer på jobbet hur vi ska göra eftersom jag blir avstäng nu i veckan. Det har aldrig varit något problem innan när någon har ansökt från mitt jobb. Först nu de har börjat krabba. Hoppas fk svara snabbt denna gången, och skulle de inte gå med på de nu heller så får jobbet gå in och betala min lön eftersom jag är avstängd pga förstora risker i jobbet. Men man kan bli så trött på allt sånt här.. Skickade in mina papper till fk första gången i början av Aug och nu är de 8 veckor kvar tills de är daxför bebisen att komma..

• Malin_Hylte

Håller tummarna för dig! Är fruktansvärt påfrestande när man inte vet och inte kan planera.........
    Jag skickade själv mina papper igår så får se vad de säger då... Ser inte fram imot att ha med dem att göra igen... Har hållt mej undan sen mina andra barn föddes...
    Tyvärr slipper man ju inte när man får bebis igen! ;)

Svar på tråden Bli nekad gravpenning trots avstägning