Hur är era tjejer kring 7 år? Går de tillbaka i åldern då`?
Tråden vänder sig alltså främst till föräldrar med flickor, eftersom flickor o pojkar normalt skiljer sig till sättet.
Har en tjej på 7 år. Hon har börjat göra saker som hon inte gjort förut, händer nästan mer "tok" nu än när hon var yngre, därav min fråga om de "går tillbaka i åldern" vid 7 år...
Hon har börjat göra saker som hon vet att hon inte får göra; tex upptäckte jag häromdagen att hon skrivit lite med kulspetspenna i vår skinnsoffa. Hon har "dekorerat" sin sängram med glitterlim. Ok - det går väl tvätta bort både kulspetspenna o glitterlim men det känns konstigt att hon börjat med såna här småbarnsfasoner nu när hon är så stor.
Idag när jag dammsög hennes rum upptäckte jag en lång hårlock i ett hörn. Såg ju att det var hennes, men när jag pratade med henne ikväll så nekade hon men jag pressade henne och då sade hon att hon hade lekt frisör och klippt sig lite.
Är det vanligt att de gör såna här saker som de vet är "förbjudna" när de kommer ie n viss ålder?
Sedan undrar jag hur era 7-åringar är annars till sättet. Min tjej är snäll och go, men har ett sjuhelsikes temperament och envishet och egen vilja. Så det är duster mest varje dag.
Hon är väldigt klättrig av sig. Ska vi gå någonstans så ska hon klättra på allt hon ser, som lyktstolpar, staket osv... Vill att man ska titta osv. Är det vanligt att de är så fortfarande när de är 7 år?
Har inte tänkt så mkt på hur de andra tjejerna i klassen är men det känns som att min tjej är en riktig liten klätterapa