• Anonym (stal kinahamster)

    Snodde kinesisk dvärghamster, Dåligt samvete!

    Hej, man på 44 bast här, jag har länge velat ha en hamster och idag tog jag mod till mig, tog bussen till djuraffären och stal en grå silkeslen kinesisk dvärghamster som jag stoppa i jackfickan.

    Då jag redan hade bur och allt ordnat hemma (som jag köpt tidigare) så var det bara att åka hem.

    Dock så får jag lite dåligt samvete av detta och funderar på att gå tillbaka till affären och lämna tillbaka Lorven som jag döpt honom till? Vad skulle ni gjort i min sits?

  • Svar på tråden Snodde kinesisk dvärghamster, Dåligt samvete!
  • Anonym (hamstrar själv)
    Dreams Never Ends skrev 2011-10-18 22:04:19 följande:
    Är du verkligen säker på det?
    Tror du kanske att en djuraffär har namn på sina hamstrar!!!? Han har ju velat ha en hamster hur länge som helst!!!!?
  • och

    Det har jag med gjort en gång. Fast jag döpte min till Trolla.

    Se det som att du befriade hamstern ur fångenskapen i djuraffären. Du har gjort något bra, för djurens rätt. Skål


    ♥ Jag tillhör Anton. Bara Anton. ♥
  • murderdoll13

    Gå och stoppa tillbaka honom i smyg, sen köper du honom på en gång!
    Så var samvetet lättat.

  • och
    murderdoll13 skrev 2011-10-20 00:16:27 följande:
    Gå och stoppa tillbaka honom i smyg, sen köper du honom på en gång!
    Så var samvetet lättat.
    Fast tänk om Lorven är identisk med de andra hamstrarna som är kvar och TS köper tillbaka fel hamster?

    De i djuraffären kan ju möjligen tycka att det är lite konstigt av en av dom plötsligt har ett litet rött snöre om halsen tex. 
    ♥ Jag tillhör Anton. Bara Anton. ♥
  • TEDDEN
    och skrev 2011-10-20 08:46:50 följande:
    Fast tänk om Lorven är identisk med de andra hamstrarna som är kvar och TS köper tillbaka fel hamster?

    De i djuraffären kan ju möjligen tycka att det är lite konstigt av en av dom plötsligt har ett litet rött snöre om halsen tex. 
    Ja, hur skulle det se ut. Hallååå?

     
  • Flutterby

    Tog pengarna slut när du köpt bur och annat? Eftersom du kände   dig tvungen att stjäla hamstern, menar jag? Hoppas verkligen att du har råd att köpa mat till hamstern och till dig själv, annars hamnar kanske Lorven på tallrilken...

  • och
    Flutterby skrev 2011-10-20 09:18:45 följande:
    Tog pengarna slut när du köpt bur och annat? Eftersom du kände   dig tvungen att stjäla hamstern, menar jag? Hoppas verkligen att du har råd att köpa mat till hamstern och till dig själv, annars hamnar kanske Lorven på tallrilken...
    Man kan ha med sig hamstern i fickan när man går till Ica och handlar, och släppa loss den i affären så den får äta sig mätt. Kom bara ihåg att träna inkallning först.

    *tipsar*
    ♥ Jag tillhör Anton. Bara Anton. ♥
  • BomBem

    Så töntigt! Om du nu måste sno ett djur så kan du väl sno nått lite häftigare än en hamster? Som dessutom är silkeslen? Skämmes tamej fan!

    Och nej, gå inte tillbaka med den. Tippar på att du blir skapligt utskrattad.

  • fobian

    Ha ha ha. Jag stal faktiskt en höna på fyllan för tio år sen. Gav den till min kompis i inflyttningspresent (det var hon som hade fest, därav mitt berusade tillstånd) Men om denna tråd är på riktigt, är det en dyr hamster? :-P

  • Yolanda

    Hahaha den här tråden made my day, behåll Lorven du. Du kan ju alltid skicka ett brev med pengar till dem Drömmer

Svar på tråden Snodde kinesisk dvärghamster, Dåligt samvete!