Kan man ställa sig i kö fast man ej uppfyller alla villkor än?
Det kan bli aktuellt med adoption för mig och min man, han har kanske inga spermier och vi börjar mer och mer tänka på adoption i framtiden.
Det skulle inte bli aktuellt förrän om tidigast tre år då vi studerar bägge två. Dock har han en fast anställning som han är tjänstledig från. Vi har god ekonomi och trygghet både ekonomiskt och i övrigt trots att vi studerar nu.
Nu till min fråga; Hjälper det att bli medlem i någon organisation redan nu?
Kan man få medgivande från kommunen trots att bara en har fast anställning?
Jag tänker väl om det är möjligt att sätta i gång processen och spara tid, så att vi när vi väl är färdig och jag också har ett jobb efter utbildningen kan spara tid och vara klar med formaliteterna innan?
Rent logiskt antar jag att det blir svårt att få godkännande innan utbildningen är färdig, men tänker att maken ändå har ett fast jobb som han kan falla tillbaka på, och efter utbildningen kommer han att ha ännu bättre lön och har inga svårigheter att få jobb med den utbildningen han går.
jag har kanske lite svårare, men har också ett (ej fast) jobb inom omsorgen om det skulle dröja innan jag får jobb efter utbildningen.
OBS! Menar inte att vi ska adoptera som studenter, klargör detta! Funderar bara på om det går att spara tid genom att börja relativt snart och sen söka "på riktigt" och börja processen när vi är klar med allt.
Tips önskas för att underlätta om det nu blir aktuellt med adoption för oss. Tack :)