Ditt barn föds kl. 23:58 på nyårsafton..
Om du födde ett barn kl. 23:58 på nyårsafton...
Skulle du skriva barnet på 31 December eller 1 Januari?
Motivera!
Om du födde ett barn kl. 23:58 på nyårsafton...
Skulle du skriva barnet på 31 December eller 1 Januari?
Motivera!
Jag vet också föräldrar som fått välja vilken dag som skulle noteras när barnet fötts precis runt midnatt. Helt fel att dom aldrig gör det.
Är hen född 31 december så är hen.
Då är det väldigt oprofessionell personal!!!
JAG skulle ALDRIG skriva fel tid, då begår jag ju tjänstefel. Som sagt kan bli förödande för det lilla barnet om det behöver läkarhjälp och man säger fel tid vid födseln.
Är man född i december så är man, inte svårare än så. Så är det för alla barn födda i december inte bara för de som är födda på nyårsafton. Är själv ett decemberbarn och nej jag har inte mått dåligt av att vara yngst i klassen. Det tråkiga med att vara decemberbarn när man är lite är att äns födelsedag blir lite undanskuffad av julstressen och nyårsstressen.
1 januari såklart, så ungen kan bli läkare! Dec.barn är väl födda förlorare enligt senaste forskningen (forskning är viktigt)
Jag hade valt Januari. Både jag och sambon är född i december och vi har båda tyckt att det har varit jobbigt då man varit efter i skolan de första tre åren ungefär. Hade en i klassen som var född i december året innan och man tyckte alltid att det var lite underligt då han var ett år äldre än oss andra.
Jag hade valt Januari. Både jag och sambon är född i december och vi har båda tyckt att det har varit jobbigt då man varit efter i skolan de första tre åren ungefär. Hade en i klassen som var född i december året innan och man tyckte alltid att det var lite underligt då han var ett år äldre än oss andra.
Min son är född på julafton 2009. Sattes igång den 23:e för att det då hade gått exakt två veckor över tiden, så då kom han 24:e. Har dessa två år fått höra många "men åååå, stackarn!" etc och visst är det ju lite mäckigt, men vi försöker verkligen göra det bra för honom!
Nyårsafton borde väl vara samma sak. Men vad gäller tiden kan man ju känna att det är lite lögn att säga "älskling, du fyller år 1:a januari" och veta att han/hon egentligen är född 31:a dec?
Min första dotter var beräknad till 10 jan och stora "skräcken" var att få de sista dagarna i dec! 05.13 den 1 jan tittade hon ut..
Ser hellre att hon är äldst än ygnst i klassen för ett år kan göra rätt mycket..
yngst
Om det nu hade handlat om två minuter och jag fick välja så skulle jag absolut säga januari. Utan minsta dåliga samvete. Det är ju inte som att klockorna på förlossningen är satellitstyrda. Så det skulle ju mycket väl vara så att just den klockan inne på det förlossningsrummet går två minuter för sakta.