Finns det en lekplats vid bostadsområdena där du bor? och får barnen leka vid de "privata?"
Med lekplats menar jag en liten klätterställning, sandlåda eller gungställning. Inte en jättepark, men heller inte bara en liten sandlåda.Och förutsatt att det inte finns nån förbud-skylt
--> www.familjeliv.se/Forum-26-175/m61602568.html#replyformanchor
Anledningen till att jag undrar är för att en del anser att det är självklart att vissa lekplatser tillhör en BRF där obehöriga, dvs icke boende inom föreningen, ej hör hemma. Att de boende med all rätt kan köra i väg dessa från lekplatsen av olika anledningar (som just nu diskuteras i tråden)
Jag blev så nyfiken hur pass vanligt det är med små/stora lekplatser som tillhör olika gårdar för här i Stockholm där jag bor är det standard, framför allt vid hyresrättsområdena. Sen pågår det ombildningar av dessa, så det är inte alls så enkelt för alla att ha koll på vilka som är privata och inte. För när barn har fått leka fritt från den ena dan till den andra tycker inte jag det är okej för snikna personer att köra i väg dem.