• lelodi

Maken vill att sonen ska heta Glenn!

Maken vill att sonen ska heta Glenn.
    Ett fasansfullt namn enligt mig! Men nu har magen hetat Glenn sedan ett tag tillbaka och nu är jag "rädd" för att namnet kommer normaliseras i mina öron och att det faktiskt blir det som namn....

Hjääälp!Cool

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Maken vill att sonen ska heta Glenn!
  • MrsTM
    lerumstessan skrev 2011-10-19 22:20:20 följande:
    Heja Glenn!! Men kanske som andranamn om du känner dig osäker! Jag "gick med på" namnet till vår son, var väl inte helt överrenns men min man har sedan han var tonåring sagt att han ska ha en son som heter Eddy, och ja det är faktiskt ett bra namn! Min lille är en Eddy nu och så är det med det, trots att systern heter Ally och min man heter Willy........och katten Harry......Skrattande
    Ha ha, ett tips är att du byter namn till Kelly så blir ensemblen komplett...! Flört
  • TEDDEN
    Lillloppanlina skrev 2011-10-19 22:38:50 följande:
    Alla heter Glenn i Göteborg!!!!!!! ;)
  • lerumstessan
    MrsTM skrev 2011-10-20 08:59:02 följande:
    Ha ha, ett tips är att du byter namn till Kelly så blir ensemblen komplett...! Flört
    Ha ha ha ja många tankar har gått om det här med namnen och det var verkligen inte meningen att det skulle bli så det bara blev! Skrattande Men om vi får en trea någon gång så känns namnet Molly inte avlägset........Glad
    ~¤~Ally 090617 Eddy 110205~¤~
  • Linmin

Tycker det var superfint o fint i alla åldrar:)

• Brünnhilde

Jag kan inte rösta, eftersom jag tycker lite mitt-emellan.

Å ena sidan förknippar jag det med Glenn Hysén, d.v.s. en snygg, maskulin, framgångsrik idrottskille. Det är positivt - även om jag själv gärna vill ha in lite "intellektualitet" också i kompotten! Det finns en liten aning trash-wibbar över det - dock inte så mycket som i Liam, Kevin, Robin och liknande namn.

Men i och med Glenn Close, så har namnet allt mera blivit könsambivalent - och det är inte bra. Detta är det värsta med namnet - värre än att det förknippas med idrottsmän utan hjärna, Göteborg o.s.v..

• Brünnhilde
    PinglanGbg skrev 2011-10-19 16:14:35 följande:
    Jag tycker att det är fint! Coolt med Glenn! Annars tycker jag du kan lägga fram Caesar som förslag. Det hade vi döpt till om det blivit en kille, men nu blev det en tjej.
    Fast Caesar är ju ett efternamn. Den store Caesar hette ju Gaius Julius i förnamn.
  • Göta
    Brünnhilde skrev 2011-10-20 18:55:04 följande:
    Fast Caesar är ju ett efternamn. Den store Caesar hette ju Gaius Julius i förnamn.
    Tyvärr är det väl knappt ens att romarna själva, saligt vare deras minne, bryr sig om vad som är titel, efternamn eller förnamn längre. Och vad gör det förresten att det först var ett efternamn, sedan en titel och nu även används som förnamn? Eller jag menar "är ett förnamn", för det är det ju nu.
  • lelodi

Nu är sonen född och fick heta Jonas i tilltalsnamn men Glenn i andranamn!

• Brünnhilde
    lelodi skrev 2012-01-15 14:14:23 följande:
    Det var väl helt OK och vettigt!
  • Brünnhilde
    Göta skrev 2011-10-26 20:57:45 följande:
    Tyvärr är det väl knappt ens att romarna själva, saligt vare deras minne, bryr sig om vad som är titel, efternamn eller förnamn längre. Och vad gör det förresten att det först var ett efternamn, sedan en titel och nu även används som förnamn? Eller jag menar "är ett förnamn", för det är det ju nu.
    Mig stör det i alla fall...
  • Sommarlöv
    MrsMommy skrev 2011-10-19 15:31:03 följande:
    Bor ni i Göteborg? Det har öppnat en sportbar i mitt kvarter som heter just Glenn. 80-talets Göteborg i mina öron.
    Man kan inte heta Glenn ens om man kommer från Göteborg.......Möjligtvis om man är fotbollsspelare och är var som hetast på 80-talet.
  • MrsMommy
    lelodi skrev 2012-01-15 14:14:23 följande:
    Grattis! Bra kompromiss, tycker jag!
  • Moa Li

Min man vill också att barnet ska heta Glenn...men mest på skoj. Så när vi inte hittar något perfekt i namnlistorna så avslutar han alltid med "Jaha, men då får det bli Glenn"

Svar på tråden Maken vill att sonen ska heta Glenn!