• Cecilia 083

Lite fundersam

Har en liten undran bara om det finns något man kan göra.. min sambo kommer väldigt fort det tar typ bara ett par min.. I böran av vårt förhållande va det lika men blev lite bättre efter ett tag men nu e vi tillbaka till start.. Dessutom vill han bara ha sex typ 1 gång i veckan i början hade vi ju så klart oftare o kanske va det därför det blev bättre.. Har nu märkt att han när han har sitt morgon tillstånd o vi båda ändå ligger o myser i sängen går upp o avslutar på toa o låtsas som ingenting.. Varför gör en kille så har han ledsnat på mig eller??

• Svar på tråden Lite fundersam
  • sexologen

Hej!

Om din sambo enligt dig kommer för fort kan ni testa stopp och start tekniken, dvs din partner drar sig ur dig då han känner att han är påväg att komma och börjar sedan om då han har kontroll igen. Ju mer han tränar på att kunna hålla emot desto längre tid kommer det att bli innan han får utlösning. Att också fokusera sexet på annat än orgasm kan också fungera mycket bra då den ena i paret upplever att den andra kommer för fort. Kanske fokuserar din partner just på att komma och det är sex för honom? En bra början för er äär att prata med varandra om hur ni vill ha ert sex. Berätta för varandra vad ni blir kåta av, hur ni vill bli smekta och hur ni vill nå orgasm. Fråga honom varför han vill ha sex en gång i veckan? Berätta hur du vill ha det.

En relation bygger på repsekt, närhet, intimitet och gemenskap och för att nå detta krävs en öppen kommunikation.

Lycka till!

Sara        

Svar på tråden Lite fundersam