• lovvan

Fler som är inne på sin fjärde pergokur eller fler?

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som har genomgått fler än tre pergokurer och som ännu inte har lyckats.

Inväntar nu bim efter min fjärde pergokur men hoppet är litet. När man läser här verkar det som att de flesta som plussar med hjälp av pergotime gör det på en av de första kurerna.

Vad händer om man inte lyckas bli gravid med hjälp av Pergotime, vad är nästa steg?

• Svar på tråden Fler som är inne på sin fjärde pergokur eller fler?
  • hontaas

Här finns en till som inte lyckats, får ingen ägglossning alls.
    Har provat 4 pergo kurer, och nu när min mens kommer inom ca 10 dagar ska ajg ev ta en 5 kur.

Efter pergo har jag hört att det ska finns en spruta men kan få, som oxå ska ge en äl.
    Sen om det inte fungerar är det ivf som gäller.

Är det ditt första barn?

• lovvan

Japp, första barnet här. Tycker det är så frustrerande. Jag verkar få ägglossning av pergotime, dock väldigt sen sådan. Första gången fick jag det inte förrän dag 28. Känns som att det måste vara något annat som är fel.

Sprutan får väl bara dom som inte får äl av pergotime?

Jag skall ta två kurer till och sen träffa min gynekolog igen. Tycker aldrig att man läser om någon som faktiskt lyckats med hjälp av pergotime när de inte har lyckats på något av de första försöken.

Får du mens utan äl, tar du tabletter för att få igång den då?

• hontaas

Jag tar primolut nor för att få igång mensen och sen tar jag pergotime för att få äl
    Detta är mitt tänkta 3 barn, de två först har fungerat själv utan problem har förr varit en frö gurka och det har tagit så lätt men inte nu helt plötsligt.
    Kanske för att man fyllt 30 jag vet inte.

Men jag har hört att man kan få sen äl med pergo.
    Jag har halft äl denna månad tror jag fick starkt strek på äl stav men ingen glad gubbe med clearblu testet så¨jag inte riktigt om jag haft äl eller inte.

Går du på vul?

• lovvan

Gick på vul första omgången men eftersom jag inte ändrat dosen sen dess så har min gynekolog ansett att det inte behövs. Men man skulle ju gärna vilja veta. De två sista omgångarna så har jag haft fruktansvärt ont under ägglossningen. Så man undrar ju om jag kanske har haft fler än ett ägg som lossat.

Förra omgången fick jag också strakt utslag på äl-stav men inget på cl på eftermiddagen. Sen testade jag på morgonen dagen därpå och då hade jag utslag på båda. Sen på eftermiddagen den dagen var det inget utslag alls på varken cl eller staven. Du kanske har missat utslaget på cl? Jag hade ju gjort det om jag inte testat på morgonen den dagen.

När tror du i så fall att du hade äl? Jag hade det förra söndagen så i så fall kan jag testa nästa helgGlad!

• NyfikenPåAllt

Hej! Jag är ny här och startade en tråd ang pergotime men fick inga svar. Kanske någon här kan hjälpa mig?
    Vi har försökt över ett år med att få barn, fick ett missfall förra året och efter dess har min ägglossning uteblivit. Min cykel är 45-46 dagar och har varit så sedan missfallet. Nu har jag fått pergotime, och min fråga är då hur prgotime kommer påverka min cykel? Säg att det inte tar sig denna gången, kommer min cykel fortfarande vara 45-46 dagar eller kommer den bli kortare nu? Kan jag få mens när som helst? Ska in på vul nu till veckan, kan de svara på när mensen ska komma? Känner att jag kanske har blivit lite dåligt informerad nu....
    Väldigt tacksam för svar! 

Amor Vincit Omnia
  • hontaas
    NyfikenPåAllt skrev 2011-10-23 12:33:59 följande:
    Hej! Jag är ny här och startade en tråd ang pergotime men fick inga svar. Kanske någon här kan hjälpa mig?
    Vi har försökt över ett år med att få barn, fick ett missfall förra året och efter dess har min ägglossning uteblivit. Min cykel är 45-46 dagar och har varit så sedan missfallet. Nu har jag fått pergotime, och min fråga är då hur prgotime kommer påverka min cykel? Säg att det inte tar sig denna gången, kommer min cykel fortfarande vara 45-46 dagar eller kommer den bli kortare nu? Kan jag få mens när som helst? Ska in på vul nu till veckan, kan de svara på när mensen ska komma? Känner att jag kanske har blivit lite dåligt informerad nu....
    Väldigt tacksam för svar! 
    Man säger ju att om man får äl så kommer mensen efter 14 dagar ca.
    Men jag har hört de som fått kortare cykel är e använder pergo.

Jag e int säker på detta men ett litet svar i alla fall.
    Men fråga när du e på vul
  • NyfikenPåAllt
    hontaas skrev 2011-10-23 12:43:03 följande:
    Man säger ju att om man får äl så kommer mensen efter 14 dagar ca.
    Men jag har hört de som fått kortare cykel är e använder pergo.

Jag e int säker på detta men ett litet svar i alla fall.
    Men fråga när du e på vul
    Ok. Tack så mycket :)
    Amor Vincit Omnia
  • Lii02

Jag fick min son efter 5 kurer av pergotime, (olika doser). Han blev till när jag tog en paus ifrån pergon och hade fått en tid hos sophia hemmet för att börja med sprutor. Så slapp börja med sprutor=)

Han är idag ett år och vi planerar en till. Jag har pco och vi har provat 4 kurer med pergo utan nån bebis, äggen ser bra ut. Men det har inte blivit något än.  Har fått tid hos sophia hemmet den 20 december. Hoppas att det tar sig innan. 

• lovvan

Lii02 - Vad härligt att höra att det faktiskt kan gå efter flertalet kurer, även om det blev på en paus . Man tappar ju tron på det. Hur går ni vidare sen? Blir det sprutor då? Hoppas det tar sig snart för er!

Jag har bim idag. Ingen mens än men negativt test och jag känner i hela kroppen att mensen är på gång.

Hur går det för dig hontaas?

• hontaas

Jag har börjat på min pergo tur nu, fick ingen ordentligt mens denna månad men skulle ta pergo ändå.
    Så nu hoppas jag på äl 11-13/11, men jag har inteså stort hopp om det eftersom det inte fungerat de andra månaderna.

Hur går det för er??

• lovvan

Mensen kom för ett tag sedan så det blir till att sätta igång med en femte pergokur nu i veckan. Har inte heller så stort hopp. Känns som att det borde ha tagit sig vid det här laget. Har haft sex äl-tillfällen sen jag sökte hjälp. (med uppehåll) och har prickat in alla och ändå inget. Men läkaren säger att jag skall göra alla sex kurer innan vi går vidare. Då pratade hon om att jag skulle komma in för att göra vissa tester. Har ni och era män blivit utredda? Tycker det är konstigt att man skall göra sex kurer INNAN man utreds riktigt noga. Det kan ju vara något annat än pco:n som ställer till det.

Funderar på att lägga om min kost för att ge det ytterligare hjälp på traven men det är så svårt, speciellt som jag äter pedagogisk lunch varje dag och måste äta skolmaten med mina elever.

Svar på tråden Fler som är inne på sin fjärde pergokur eller fler?