• Mamma till S

Kub test idag.

Idag gjorde jag ett kub test och fick inte reda på svaret direkt tyvärr, då det hade blivit nå strul med mina blodprover från mvc, fick ja nytt prov och får vänta ännu 1 vecka..
    Hemska väntan...

Jag känner mig bara så orolig och har massor med tankar och funderingar.
    Känner mig rädd och orolig att det ska visa "dåliga" siffror, jag är frisk, 24 år och har en frisk, pigg liten dotter sen innan, jag är ju inte i "riskgruppen" men det finns ju risker med allt.

Hur har det gått för er i samma ålder?? Vill ha bra siffror med bra statistik.
    En fråga till, vad är normal nackspalt??        

• Svar på tråden Kub test idag.
  • NicoAlvin4ever

Jag fyller 24 år i november, har en son på 4 år och fick väldigt bra siffror.
    Kan säga att jag fick sämre siffror förra gången men absolut inte dåliga. Men de skiljer sig alltså ifrån grav till grav.
    Sa hon va nackapsalten låg på?

vill du veta exakta siffror så säg till.. Du kommer säkert få bra resultat = ) 

• Mamma till S

Nej jag kommer inte ihåg alls, men jag skulle få svar inom en vecka, men väntan är ju värst.. usch "/

Vad är normal nackspalt då??
    Hoppas på bra siffror så man kan sluta nojja bara.. "/ 

• flikksnatta

Var på kub idag o det var en madröm. Nackspalten såg bra ut men mina prover var mindre bra. Vi fick hög risk för ds, jag e 26 o min sambon 31. Vi ha en frisk son sen innan , vi gjorde kub för vi såg möjlighet att se våran Bebisen. Vi var inte beredda på detta..vet inte alls hur vi ska göra. Fick tid för fp den 15 nov.

• lelodi

Jag är 32 och min man 34, vi fick 1:9000 någonting.
    En solskenshistoria är att min systers mans bror föddes normal trots att hans mamma var 40+ och hade fått 1:13 på KUB.

Så himla svårt att veta hur man själv skulle göra i en sån sits....
    Lycka till i alla fall! 

• Mamma till S

usch, det är så hemskt o vänta..
    men vad beror dåliga prover på då? ååh, det är så jobbigt allting bara.
    VILL VETA NU o mest irriterad o arg över att mvc hade slarvat bort mina prover så vi inte fick veta igår ens..  

• flikksnatta

Väntan e inte rolig, fatta ingeting. Ångra att jag gjorde kub, innerst inne tro jag nog att allt e bra. Men vill nog ändå veta helt säkert men då istället oroa sig för missfall av fp..

• Redmilk

jag gjorde kubtest idag eftersom min sambo var orolig pga av att jag har kromosomavvikelse i släkten. Men jag fick 1:14000, dvs jättebra odds. Jag är 29 år.

Svar på tråden Kub test idag.