• Honeyrose

vinterskor som inte är föör dyra!

Hjälp... vet inte vilka vinterskor vi ska köpa... har två barn, en som blir ett år i januari, hade funderat på kavat stövlar typ till henne, hon kan inte riktigt gå själv än men går redan runt möbler och med lära gå vagn, men kanske att hon inte kommer GÅ så mycket själv ute i snö direkt... men vet ju inte såhär i förväg....
    andra dottern är snart 2 ½, går inte på förskola, och vi går ut när vi kan, inte varje dag, men ibland åker vi iväg och leker inne oxå och brukar inte vara ute i flera flera timmar i streck men ca 2 kanske. vet inte alls vad jag ska köpa till henne!

några råd? har inte så bra ekonomi så vill gärna ha bra o lite billigare alternativ. hade lite funderat på kavat till båda (vilken modell?) eftersom dem fanns att köpa på ellos och där finns ju en massa rabatter. hur hade ni gjort, vilken modell hade ni köpt?

tacksam för svar!!! 

• Svar på tråden vinterskor som inte är föör dyra!
  • Loppan81

Jag har köpt på Ica Maxi och på Coop Forum dom senaste åren, dom har varit varma, bra och rejäla. Har kostat runt 150-200:- ofta har dom just vinterkängor som erbjudande i reklamen.

• Honeyrose
    Sehrenia skrev 2011-10-20 23:30:54 följande:
    www.dinsko.se/Shop-online/Barn/Baby-stl-20-25...
    Dom här köpte jag åt min sambos dotter som blir två här i november.
    Skit bra skor och jäkligt varma. Dock så köpte jag fjolårets som ser i princip likadan ut utom att dom är helsvart och inte rutiga men samma sko i princip. Dom är jätte bra.
    :)
    tyvärr har äldsta ca 25-26 i storlek o dem gick bara upp till 24 men kanske till den lilla =)
  • 071001

Sorel-skor  betalade vi 399:- för på Stadium,

• Miltons Mamma

Jag har alltid kört på kavat, men förra året körde jag på ica maxi sko framförallt till sonen att ha på dagis. Dom var kanonbra. Tror det kostade högst 150:-
    Annars tycker jag att skopunktens kängor är helt okej med men det tar lång tid att få torra om de väl blir blöta i.
    Oftast mest gummi på deras skor tycker jag och den andas dåligt.

• 071001

Skrev fel, 499:- kostar dem. Lite konstig i storlekarna, väldigt små.

• vattenlilja
    beccagranen skrev 2011-10-20 09:00:04 följande:

Kna bara svara för mig själv, men jag tycker att det är väldigt överreklamerat med alla dessa märkesskor. Har alltid tidigare köpt Kavat, Viking, Pax, Kuoma etc. Förra året köpte jag ett par Viking Goretex till sonen, gav närmare tusenlappen för dom. Rena skiten, läckte in vatten, tog lång tid att få torra osv. Så aldrig mer! Kavat har jag alltid tyckt om, men inte sonen då dom är så stela. Förra vinterna hade vi ett par Kuoma, dom har jag vart nöjd med för kylan/snön men inte för slask. Däremot köpt svärmor ett par på skopunkten, fodrade gummistövlar (väligt lätta) för ca 200kr, och dom har vart toppen. Fungera suveränt för både värme och väta, och sonen älska dom. Så i år köpte jag ett par vinterkängor (påminner mycket om Kavat) samt ett till par av fodrade stövlar. Sen har han ett par Kuoma från förra vintern som fungar i år med. Så mitt råd är att skippa märkesfixering och gå efter eget sunt förnuft. Klämm och känn, se vilka behov ni har för skorna. Jag tycker iaf att detvar rena fundet att få två par skor för 350kr, som faktiskt fungerar utmärkt.

gore-tex ska inte läka. det var kanske nåt fel i paret du hade. du skulle gå tillbaka o byta de( eller få pengarna tillbaka).
  • aglili

Men skopunkten har ju halva priset på ett par om du köper två par skor. Ochderas vintersko fick bra i vi föräldrars test. Så jag hade nog satsat på det om jag vore du...

• Honeyrose

jag vill gärna läsa det testet! vart hittar jag det? känner mig så förvirrad i vinterskodjungeln. förra året köpte vi faktiskt elefanten skor och dem tyckte jag var helt ok men vi var inte ute supermycket o länge eftersom hon bara var ca 1½ och halva vintern hade vi en nyfödd...

• Honeyrose
    071001 skrev 2011-10-21 11:04:32 följande:
    Sorel-skor  betalade vi 399:- för på Stadium,
    började fundera på sorel pga priset men kollade denna sidan http://heppo.se/search/?q=sorel och dem är mycket dyrare. vilka var det du köpte och var nöjd med?
  • Mynta

Vi hade Skopunktens förra året, funkade jättebra. Sonen var då tre år, och han älskar att vara ute och röja i timmar! Var aldrig kall eller blöt när han kom in. I år testar vi Everest från Stadium, 399 kronor, hoppas på att bli lika nöjda med dem.

• Multignutten

Jag har köpt Vikings Cheroxx till min son, allvädersstövlar som kostar 299 kr på Walk on shoes. De har fungerat toppen och de går att tvätta och köra i torksåp/torktumlare. I år blev det dock inga då de inte fanns i storlek. Tror att de finns på Eurosko också...

• Honeyrose

kanske har hittat skorna! efter att ha googlat en massa så hittade jag till dessa: Viking Play
     http://heppo.se/barnskor/kangor/play-112081-0039 

dem är lite billigare, men jag undrar... min man har 10 % rabatt när man köper från den hemsidan, någon som vet om det gäller vid nedsatt pris?

hittade även dessa Kavat snö http://heppo.se/sn%C3%B6-106312-0054 som jag funderade på till min lilla.

vad tror ni om det? 

• verkar

ellos har en massa rabatter hela tiden finns en med 50% där har dom massor av barn skor av märken tex kavat m.m

• Spiken

Har tidigare köpt vinterskor för ca 150-250kr till min dotter men skorna har varit för smala och ett år förfrös hon nästan fötterna under en lång utflykt. Så efter det har jag köpt Kavat skor till vintern och de har varit jättebra. Jag känner att jag hellre snålar in lite på övriga kläder och satsar mer pengar på ordentliga och sköna skor.

• Honeyrose
    Spiken skrev 2011-10-23 16:15:57 följande:
    Har tidigare köpt vinterskor för ca 150-250kr till min dotter men skorna har varit för smala och ett år förfrös hon nästan fötterna under en lång utflykt. Så efter det har jag köpt Kavat skor till vintern och de har varit jättebra. Jag känner att jag hellre snålar in lite på övriga kläder och satsar mer pengar på ordentliga och sköna skor.
    klokt! så känner jag oxå. vill gärna ha nåt bra o kan tänka mig runt 500 inte mer än 700 kr dock.  gärna märke men rabatt =)
  • Dr Mupp

Vi kör med Kavat till de mindre barnen som är 1,5 resp 4,5 år. Den yngsta får Defender kängor  och den äldre får Extreme stövlar. Båda köpta på Ellos med 50% rabatt så de var riktigt billiga. 

aglili skrev 2011-10-21 11:13:31 följande:
    Men skopunkten har ju halva priset på ett par om du köper två par skor. Ochderas vintersko fick bra i vi föräldrars test. Så jag hade nog satsat på det om jag vore du...
    Vad har de egentligen testat för kvalitén på deras skor är värdelös, de går sönder direkt. Visst de är billiga men det är ju inte så kul att står där i januari med trasiga vinterskor. 
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • stinamaräng

Jag har köpt ett par Ecco Gore-tex och ett par Graninge Gore-Tex..

Dem har jag köpt begagnade på myrorna för 60 kr styck,knappt använda. Jag vet att många inte vill köpa beg skor men det gör alltid jag om det är bra skick på dem. Han har ju växt ur dem iallafall till nästa säsong och då säljer jag dem på tradera och får hundralappar för dem......hihi,bra affär...

Svar på tråden vinterskor som inte är föör dyra!