Stor viktuppgång vid graviditet - sen stor nedgång. Hur ser era kroppar ut??
Varför jag undrar är för att jag är lite rädd att min mage (ffa) kommer att se ut som en skrynklig säck om jag går ner alla graviditetskilon igen.
Innan jag fick barn så lyckades jag med hjälp av Viktväktarna och motion gå ner från 66kilo till 51-52 kilo. Då var det inga problem alls för huden att "dra ihop sig". Trivdes super med min kropp då.
Med sonen gick jag upp 20 kilo (från 54 till 74) sen ner till 60, blev gravid med dottern, gick upp till 79kilo och sen ner till 66 IGEN!!!
Nu har jag tagit mig i kragen och bestämt mig för att satsa på att komma ner till 54kilo. Är med i Viktväktarna och tränar 3-4 ggr i veckan, kombinerar styrka och konditionsträning. Hitills har det gått bra, väger nu strax under 60 - MEN magen blir bara mjukare och sladdrigare! Om jag går ner till 54 så kommer den ju att vara alldeles skrynklig och hängig, eller??
Har det med åldern att göra? Fick inga bristningar under mina graviditeter, förutom 2 små runt naveln.
Så ni som gått upp runt 20 kilo eller mer under graviditeten - och sen ner igen - hur ser ni ut?? Hur gamla är/var ni när ni fick barn??
(jag är 34år, fick första barnet när jag var 31, och andra när jag var 33. Är 1,56m lång - dvs rätt så kort)