• Anonym (Överreagerar?)

Är det vanligt med efterrätt på Fsk?

På min dotters Fsk får dom efterrätt 1 gång i veckan efter dom ätit soppa. Det kan vara äppelpaj med vaniljssås, chokladpudding och grädde eller plättar med grädde. Är detta ok? Det serveras mkt glass när barnen fyller år också (Denna månaden 4 ggr hitills). Och det gavs även kanelbulle på kanelbullens dag Förvånad

Överreagerar jag eller är det inte lite väl mkt sött på Fsk? Jag tycker att det ska vara upp till oss föräldrar att bestämma vad vi stoppar i våra barn i form av sött.

I och med allt detta känner jag att det inte finns något utrymme för fika (Sällan men det händer) och lördagsgodis här hemma på helgen (1 dag och då ger vi 1 klubba och en liten tablettask) Hon får ingen läsk eller saft (något enstaka glas hemma hos morfar men då är det fun light)     

Ska jag ta upp detta på nästa föräldramöte? (Onsdag) eller ta det privat med pedagogerna? Jag vill inte va en sån där tjatmorsa Obestämd men jag vill ge mitt barn BRA matvanor och vill INTE att hon ska bli överviktig (Jag var det själv som barn och kämpar fortfarande med vikt)  

• Svar på tråden Är det vanligt med efterrätt på Fsk?
  • Förskolepedagogen

Hej!
    Vi har inte efterätt på vår förskola men engång i veckan tycker inte jag är ofta.Det behövs nog efter soppa som är svårt att bli mätt på när man är liten :)
    Tycker sockerhysterin är överdriven.
    Om du är ute och går med ditt barn, leker och spelar fotboll, äter normalt så tror jag inte du behöver oroa dej för övervikt.
    Mvh Inger

Svar på tråden Är det vanligt med efterrätt på Fsk?