• Rosenrövaren

Kändisbarnens namn

Ingen brist på kreativitet när kändisarna namnger sina barn. Blir du inspirerad?

http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/Kandisbarnens-namn/

Tydligen är det en ny trend bland kändisar att låta äldre syskon bestämma vad blivande lillasyster eller lillebror ska heta.  Genom att låta äldre syskon vara med och bestämma hoppas de att banden mellan syskonen ska stärkas. Hade du vågat ta chansen? Jag tveksam. Barn kan vara väldigt kreativa och hitta på vilket namn som helst. Min son älskar till exempel Dora...

• Svar på tråden Kändisbarnens namn
  • roffe

Jag valde Klas till min bror. Han har det inte som tilltalsnamn, men han hatar det jättemycket haha :D  Jag var 5 år när jag valde det. Vet inte ens varför jag tog just Klas. Idag är han 21 och undviker helst att berätta sitt fula mellannamn :P 

Jag tycker man tillsammans kan välja några fina namn, hela familjen. Ett barn kanske inte ska bestämma för mycket över ett annat barn. 

• mi07va

Vi hade 2 st namn som vi gillade mycket men kunde inte riktigt välja  vilket när vi skulle ha andra barnet. Storasyster var med och bestämde vilket, hon var riktigt stolt över detta, då blev det inte så att hon själv hittade på namnet men ändå var hon glad att få vara den som valde namnet åt sin lillebror Tyst

Freya 070402 Maddox 100216
  • fluu

Tja,min svåger valde ju namn på min pojkvän och det blev ju väldigt lyckat. Men jag tror inte att jag hade velat att syskon skulle få namnge,men komma med förslag skulle de såklart få göra.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • fluu

Just det! När min kusin var 6 år så ville han döpa sin lillebror till Ricky Martin. Föräldrarna höll inte med...

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Kändisbarnens namn