Vilket av dessa flicknamn som slutar på -rid gillar du bäst?
En undersökning bara för att jag känner mig lite extra namnnördig idag...
Motivera gärna ditt val.
Nyfiket
En undersökning bara för att jag känner mig lite extra namnnördig idag...
Motivera gärna ditt val.
Nyfiket
Sigrid är fint men det är Astrid också.
Sigrid
Röstade Astrid men tycker även att Sigrid är fint. Gillar inte de andra förslagen..
Turid, ovanligt men lättstavat och -uttalat. Samt fina associationer till progg/folksångerskan Turid.
Hade svårt att välja mellan Astrid och Estrid. De tyckte jag om. Motivering, hmmm, de låter fina?
Sigrid, Ingrid kändes lite tråkiga/ålderdomliga, Turid har jag aldrig hört förut. Kändes för främmande.
Ingrid och Sigrid är superfina namn.
Estrid utan tvekan! :) Min farmor hette det och hon var den mysigaste kvinnan som man kunde hitta!
Alla namnen är fina, men jag tycker att Sigrid är gulligast.
Alla är fina men Thurid =)
Astrid gillar jag.. De andra har jag inte mkt för.
Ingrid är min favorit, men gillar även Astrid och Sigrid väldigt mycket. ^^
Tack för era kommentarer och åsikter!
Ingrid tycker jag är fint, det är även ett släktnamn hos oss. Men min röst föll ändå på Astrid, det har varit en favorit sedan jag var liten :)
Älskar de namnen!
Säger Sigrid, eftersom jag gillar betydelsen med "seger", och för att jag tänker på sago(?)drottningen Sigrid Storråda.
Estrid sätter jag sist. Det blir för likt verbet "att estra", och är inte heller ljudmässigt fint.
Turid tycker jag är de vackraste namnet!
Men det är så svårt att veta vad man egentligen tycker, hade inte Astrid och Ingrid varit så vanliga så hade jag kanske tyckt att de var vackrast. Svårt.
Astrid för det heter dottern. Men om vi nån gång får en tjej till vill jag ha en Sigrid. Får väl se om sambon går med på det.