• Nelli

bråk igen, jag blir såå arrggg.....

Jaha då var det dags igen. Min kära sambo som har problem med hälsan mår inte alls bra. Han har ont, det vet jag... Då borde jag väl vara öm och förstående hela tiden, oavsett hur han beter sig. Men jag klarar det helt enkelt inte..
    Det är så att han är otroligt lättstressad och är stressad 80% av tiden. När han är stressad går det inte att ha ett normalt samtal med honom för han är sur hela tiden och missförstår allt man säger. Ger sig på både mig och barnen och skäller och allt är vårt fel.
    Ringde honom från jobbet nyss och bråket drog igång. Nu sitter jag här på jobbet en fredagseftermiddag och vill inte gå hem till min familj... Gråter

• Svar på tråden bråk igen, jag blir såå arrggg.....
  • thomas54

Ja men va bra att vi har ett forum som vi kan skriva i istället för att gå hem

• skånegås

Sånt är livet ibland... Låter som om ni skulle behöva sätta er och prata när ni är samt och att maken skulle behöva få hjälp utifrån med sitt dåliga mående. Du måste få leva även om han mår dåligt. Ingen blir hjälpt av att ni båda mår skit. Jag har levt med en man med återkommande depressioner i många år. Och det tär på mig emellanåt. Sedan maken fick hjälp  med samtalskontakt i 1,5 år och jag varit med honom till psykolog 2 ggr så fungerar det bättre.

Försök sätta dig och prata med honom. Tycker du det är jobbigt att åka hem kanske du kan sms:a honom och på det viset berätta hur du känner innan... Ni kanske kan komma överens om att vara snälla mot varann i kväll och sedan sätta er och prata när barnen somnat? Eller hitta barnvakt och sätta er ner imorgon?

Styrkekram!!!

• Nelli

Tack för ditt svar!!! Helgen blev ganska bra till sist. Men jag vet ju att det kan vända när som helst så det är nog en bra idé om han får någon han kan prata med för att hantera sin situation bättre.

• skånegås
    Nelli skrev 2011-10-24 08:41:02 följande:
    Tack för ditt svar!!! Helgen blev ganska bra till sist. Men jag vet ju att det kan vända när som helst så det är nog en bra idé om han får någon han kan prata med för att hantera sin situation bättre.
    Härligt
    Mellan långvarig smärta och depression finns ett starkt samband och det är MYCKET vanligt att dessa personer utvecklar en sekundär depression. Bra att veta för både de drabbade och anhöriga. Man kan inte dalta FÖR mycket med dem men ändå är det bra med en förståelse... Vissa krav behöver man ha för att det ska funka och kunna bli bättre.

Kram
Svar på tråden bråk igen, jag blir såå arrggg.....