• Anonym (Ingen sexlust)

Haft sex 3 gånger de senaste 15 månaderna

Har ingen sexlust alls. Har ingen ork till det och känner inte alls för det, varken med min sambo eller på egen hand.

Första halvåret kändes det inte så farligt. Tänkte att det var naturligt och det gjorde nog min sambo med och väntade på att det skulle gå över.

Jag tror att den frånvarande sexlusten har flera orsaker. Dels medicinsk. Jag har aldrig varit en särskilt sexuell person. Min önskan att få barn drev på sexdriften aning, men nu när jag inte vill skaffa barn har jag liksom inget motiv.

En annan orsak tror jag är att jag är bitter på min sambo. Saker som han har gjort och speciellt hur frånvarande han var när jag var höggravid samt när vi hade en nyfödd. 

Dessutom är han är vansinnigt egocentrisk i sängen och när jag försöker komma med förslag om hur kan kanske kan hjälpa till att bygga upp min sexlust som till exempel att uppvakta mig och ge mig lite extra förspel, så tycker han att det är "orättvist"! Då kan jag bara känna "men slipp då för H!"

Det känns som att vi står och stampar. Vi glider bara längre och längre ifrån varann. Jag får faktiskt dåligt samvete över att jag aldrig vill ha sex, men vad ska jag göra?!

Vi har försökt med parterapi, men det hjälpte inte. Vi vågade nog inte vara riktigt ärliga.

Har ni några tips?! Vi kan ju inte leva så här!     

• Svar på tråden Haft sex 3 gånger de senaste 15 månaderna
  • Anonym

Ni kan inte försöka ha ett intimt och kärleksfullt förhållande utan sex då?

• Anonym (Ingen sexlust)

Hur? ..Han blir sur om vi börjar gosa och det inte leder längre

• mumia

Jösses vad jag känner igen mig! Till punkt och pricka känner jag igen mig i allt du skriver!
    Det jag tror skulle kunna hjälpa för mig är mer tid på tu man hand...försöka lämna barnen hos barnvakt (när minstingen blir tillräckligt stor) och åka på någon mysig hotellweekend. (Har dock problem att få honom att ens ställa upp på detta, men det skulle nog kunna hjälpa för mig)
    Sen gäller det att vara öppen och ärlig och inte gå och tiga.

Jolina är helt underbar!
  • Anonym
    Anonym (Ingen sexlust) skrev 2011-10-22 20:56:56 följande:
    Hur? ..Han blir sur om vi börjar gosa och det inte leder längre

Låter som att det är där problemet ligger.
Svar på tråden Haft sex 3 gånger de senaste 15 månaderna