Gravid eller förälder med asperger syndrom!
Hej. Jag har asperger syndrom och ska ha barn i mars. Hur har/är det under och efteer graviditeten? Är tacksam om ni vill dela med er till mig! // Kram från Evi ('Evelina)
Hej. Jag har asperger syndrom och ska ha barn i mars. Hur har/är det under och efteer graviditeten? Är tacksam om ni vill dela med er till mig! // Kram från Evi ('Evelina)
Pm:ar dig under dagen. ;)
Okii :)
jag har asperger och planerar barn
Hej
Jag fick min Aspergers syndrom diagnos i somras. Jag har två barn, två flickor i åldrarns 9 och 16 år.
Båda två har Aspergers syndrom.
Jag mådde som alla andra under graviditeten och jag kände mig väldigt lycklig och glad.
När man har barn med särskilda behov fungerar inte vanliga uppfostrings metoder, jag fick tänka om
och har inhämtat mycket bra råd från habiliteringen och från böcker.
Jag är stresskänslig men har lärt mig strategier för att klara av min vardag.
Tack för era svar! Jag tänkte bara hur det gjick typ efter förlossningen och så
Asperger och ADD har jag och blev mamma till min underbara bebis för fyra månader sedan och är nu ensam med henne. Det har gått bra för oss, och vi är väldigt bundna till varann. Får ofta kommentarer om att jag är en superbra mamma till min flicka, vilket känns jättebra. Det finns mycket fördomar om oss som föräldrar och jag nämnde därför inte mina diagnoser till en början på BVC. När jag sedan nämnde det sa sköterskan att hon blev förvånad över det. Jag brukar vara tveksam till att berätta till en början, jag vill varken ha fördomar eller förmåner, jag är ju jag och inte min diagnos.
Jag sätter i alla fall min dotter före allt annat, ammar henne och ska så göra i två år (utefter WHO:s rekommendation) och har inte minsta problem med att inte få så kallad "egentid". Jag trivs jättebra som mamma och ser det som det bästa som hänt mig.
Jag har AS.