Bollas skrev 2011-11-14 15:56:10 följande:
Jag är inte gravid nu (om det var det du menade med din fråga?). Jag har dock varit gravid förr och fått barn
. Vi vill nu gärna få ett barn till och eftersom jag inte har haft världens bästa effekt av pergo så provar jag preparatet Femar som jag fick av gyn. Vi kan ju bli gravida naturligt (har vi bevisat tidigare) och därför vill gyn inte göra IVF på oss nu.
Jag har BIM på om 3-4 dagar, då får vi se om det blev något. Känns inte så direkt...
Så bra att utredningen är i full gång! Vill du pröva sprutor eller gå rätt på IVF? Jag är otålig, hade egentligen velat göra en IVF.
Oj förlåt, jag hade för mig att du plussat när jag läste detta inlägg
"En sak till. När jag äntligen hade fått tid till IVF så blev jag gravid. Så kan det gå :)"
Men då är det bara BIM om några dagar, vad spännande, jag ska hålla tummarna för dig!
Tror IVF är en rätt jobbig sak att gå igenom så jag vill gärna se om sprutor kan ge mig en ägglossning först. Det som känns lite jobbigt är att det tar 2-3 veckor att få svar på ett spermaprov! Tycker det borde gå på ett par dagar...

Men samtidigt är det kanske bra att låta kroppen få vila några veckor utan hormoner, vem vet, jag kanske får en egen ÄL?!
Betalade du för sprutor? Tycker du jag ska fråga min gyn om Femar istället för sprutor? Varför funkade inte sprutor för dig, blev du överstimulerad?