Honeyrose skrev 2011-10-26 23:04:38 följande:
(...) men sant att många ser ner på oss som är hemma. mycket tråkigt att dem inte förstår värdet i det. jag vill prata dåligt om dem men tycker att det verkar vara helt normalt enligt vissa att man får snacka så mycket skit om oss......
Många är avundsjuka och småsinta, alternativt tror att du enbart kollar på Hem Till Gården och pimplar lådvin för bidragspengar. Folk som däremot redan klättrat i sin karriär verkar i regel respektera hemmafru-tendenserna, då de själva ofta anser sig ha missat för mycket av sina barns
och sitt eget liv. Det de flesta främst verkar fundersamma över är pensionsspar-aspekten, men jag tror att det är en minoritet av hemmamammorna som inte reflekterat och planerat angående framtiden... Det är synd att hemmamammorna i Sverige inte har ett rättsligt skyddsnät, som i t.ex. USA, men de flesta av oss undkommer nog detta bekymmer.
Jag är 22 år, gravid, och har vart hemma i tre år.
nikole90 skrev 2011-10-30 19:57:09 följande:
Hejsan
Jag är också en ung tjej (21 år) som vill vara hemmafru. Mina föräldrar är jätte emot det och förstår inte hur jag kan tänka så. Jag och min man flyttar ihop nu i november och försöker skaffa barn just nu. Det är kul att läsa att man inte är den enda som vill vara hemmafru.
Kram
Varför är dina föräldrar emot ditt val? Hoppas att du får deras stöd framöver!