• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (SP)

    Följ ditt hjärta och lyssna inte på vad andra säger.
    God natt, my love.Hjärta

  • Auditanne
    Anonym (SP) skrev 2024-04-21 22:17:18 följande:

    Följ ditt hjärta och lyssna inte på vad andra säger.
    God natt, my love.Hjärta


    Det där var troligen inte riktat åt mig men jag svarar ändå - det kan du (äcklet som betett sig som ett jävla svin mot mig i flera år nu) lita på att jag kommer göra. 
  • Anonym ($$)

    Inser du vad jag precis gått igenom? Jag vill inte bli lekt med. Jag känner mig skör. Respektera mig och vår vänskap och lägg av om du inte har riktiga känslor för mig. Du vet hur mycket jag nyss gråtit. Du vet inte hur mycket jag grät flera år sen när du lekte med mina känslor sist

  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2024-04-20 21:49:26 följande:
    För att jag hade inga kunskaper om detta och för att jag samtidigt vägrade vilja tro det. Har man djupa känslor för någon så vill man konstigt nog tro det bästa om den personen. Verkligen jobbigt när man läst på lite, och nästan varenda punkt stämde in klockrent. Då inser man hur lurad och förd bakom ljuset man blivit, av dessa manipulerande och hemska människor.
    Ja förstår precis! Men finns de nån i dn familj som har liknande tendenser? För uppväxten förklarar faktiskt mycket mer än va man tror.. tex, min mor sa inte förän nåt år sen att min bror har narcissistiska drag på papper.. de förklarade en hel del..

    Nu har ja ingen kontakt me nån av dom..
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2024-04-20 21:49:26 följande:
    För att jag hade inga kunskaper om detta och för att jag samtidigt vägrade vilja tro det. Har man djupa känslor för någon så vill man konstigt nog tro det bästa om den personen. Verkligen jobbigt när man läst på lite, och nästan varenda punkt stämde in klockrent. Då inser man hur lurad och förd bakom ljuset man blivit, av dessa manipulerande och hemska människor.
    Mitt ex e me 100 procent fullblodsnarcissist, om inte psykopat me narcisstiska tendenser.. 

    När man ser honom ute..så får han en att känna sig såå trygg. Han utstrålar något som inte går att beskriva..men ingen annan har det. 3,5 år kastade ja bort på de krypet.. de e över 2 år sen nu..o ja drömmer fortfarande om de han gjorde, som han gjorde mig illa..o just den här tiden på året så kommer de ofta som en käftsmäll! 

    Så ja vet precis hur de känns att älska någon me hela sin själ o de enda man får tillbaka e att man blir ignorerad, dumpad alltifrån 2 veckor till 9 månader för att han siktat in sig på andra kvinnor..när dom inte var lika roliga som mig så fiskade han in mig igen.. men ja vann sista gången!
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2024-04-20 21:49:26 följande:
    För att jag hade inga kunskaper om detta och för att jag samtidigt vägrade vilja tro det. Har man djupa känslor för någon så vill man konstigt nog tro det bästa om den personen. Verkligen jobbigt när man läst på lite, och nästan varenda punkt stämde in klockrent. Då inser man hur lurad och förd bakom ljuset man blivit, av dessa manipulerande och hemska människor.
    De enda ja kan säga till dig e att du ska vara jävligt säker innan du kastar en sån diagnos på någon.. för merparten har faktiskt inte en aning om hur brutala dessa narcissister kan vara. De handlar inte bara om ett stort ego som många verkar tro. 

    Dessutom så finns de minst 3 diagnoser som kan uppvisa liknande symtom.. men uppväxten säger allt! Oavsett diagnos! Man kan skapa sig ett beteende som liknar tex narcissism lr psykopati..man kan stänga av mycket pga trauma.. i barndomen så skapar man egna taktiker för överlevnad..har man då en trasig familj..så har man inte fått lära sig så mycket mer än så.. de e dock när man blir äldre som den här taktiken inte fungerar längre som de blir problem i relationer osv
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Mannen i 40årsåldern) skrev 2024-04-18 19:33:39 följande:

    Lägg till mig på snappen om du är seriös...


    Vilken 40 årig man har ens snap? Du har nog missuppfattat de där me att vara seriös.. 
  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2024-04-20 21:49:26 följande:
    För att jag hade inga kunskaper om detta och för att jag samtidigt vägrade vilja tro det. Har man djupa känslor för någon så vill man konstigt nog tro det bästa om den personen. Verkligen jobbigt när man läst på lite, och nästan varenda punkt stämde in klockrent. Då inser man hur lurad och förd bakom ljuset man blivit, av dessa manipulerande och hemska människor.
    Narcissister talar om omedvetet vilka dom e genom att anklaga dig för dom mest absurda sakerna dom finns. Man undrar om folk verkligen gör så.. inget du gör e rätt, o så fort du börjar stå emot hans/hennes persongrepp.. då kommer hatet fram.. då visar dom me råge va du eg e värd för dom.

    Lr så kommer offerkoftan fram , säger du något som inte fanskapet vill höra då..då jävlar.. 

    De e psykisk misshandel 24/7..gaslightning.. de börjar smått, du fattar inte först att dom faktiskt förnedrade dig..
    Dom skiftar mycket i de dom säger.. värderingar bla. Dom byter personligt beroende på vem dom pratar me.. för dom har ingen egen personlighet..dom kopierar andras..de e så dom får en att tro att man har fått jackpot..medans man bryts ner gradvis tills man tappar bort sig själv.. man börjar tvivla på om de faktisk va du som var problemet, för du kunde ju inte göra något rätt för henne/honom ändå.. dom kallar dig psykiskt störd,sjuk..du bara inbillar dig lr du har missuppfattat. Ber aldrig om ursäkt heller. De e bara du som ska krypa till korset. Deras handlingar stämmer inte ett skit me deras ord.. dom höjer dig till skyarna o överöser dig me komplimanger ena stunden.. sen avvisar dom dig som om du vore en gammal trasa.. o just detta får dig att bli beroende.. dom vill bara ha de du kan ge tills dom trasat sönder dig.. sen byter dom offer.. dom får dig att känna som om du aldrig existerat.. 

    Detta min vän e va narcissister o psykopater gör..
  • Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-04-22 20:22:02 följande:
    Narcissister talar om omedvetet vilka dom e genom att anklaga dig för dom mest absurda sakerna dom finns. Man undrar om folk verkligen gör så.. inget du gör e rätt, o så fort du börjar stå emot hans/hennes persongrepp.. då kommer hatet fram.. då visar dom me råge va du eg e värd för dom.

    Lr så kommer offerkoftan fram , säger du något som inte fanskapet vill höra då..då jävlar.. 

    De e psykisk misshandel 24/7..gaslightning.. de börjar smått, du fattar inte först att dom faktiskt förnedrade dig..
    Dom skiftar mycket i de dom säger.. värderingar bla. Dom byter personligt beroende på vem dom pratar me.. för dom har ingen egen personlighet..dom kopierar andras..de e så dom får en att tro att man har fått jackpot..medans man bryts ner gradvis tills man tappar bort sig själv.. man börjar tvivla på om de faktisk va du som var problemet, för du kunde ju inte göra något rätt för henne/honom ändå.. dom kallar dig psykiskt störd,sjuk..du bara inbillar dig lr du har missuppfattat. Ber aldrig om ursäkt heller. De e bara du som ska krypa till korset. Deras handlingar stämmer inte ett skit me deras ord.. dom höjer dig till skyarna o överöser dig me komplimanger ena stunden.. sen avvisar dom dig som om du vore en gammal trasa.. o just detta får dig att bli beroende.. dom vill bara ha de du kan ge tills dom trasat sönder dig.. sen byter dom offer.. dom får dig att känna som om du aldrig existerat.. 

    Detta min vän e va narcissister o psykopater gör..
    Jag vet alla dessa lögner, gaslightningar, ghostningar, silent treatment, de hatar att få nej för något, svarar inte på enkla frågor, aldrig en ursäkt eller förlåt. Ska alltid ha pengar, och snor pengar. Alltid bortförklaringar till allt. Noll empati. De älskar bara sig själva och gör aldrig några fel, fast lögnerna uppdagats så är det mitt fel. Mycket normalt... nej!
  • Anonym ($$)

    Jag saknar dig redan. Lunch imorgon? Ta en biltur tillsammans till nån klippa eller stranden? Bara sitta i bilen och dricka kaffe och fika du och jag . Det kan bli vår egen stund

  • 1omtänksam
    Smset jag gärna vill  skicka till henne. Liksom många andra tidigare tankar och funderingar. 
    Fast åren går och klockan tickar,  så tänker jag fortfarande ofta och länge på henne. 
     

    Ett ögonblick av nånting hände i våra samtal.  Åtminstone i mig. 
     

    Vad upplever vi som viktigt och meningsfullt i livet? Hur blir vi berörda på djupet och när känner vi oss som mest levande? I mig är det när någonting väcker en känsla som jag sen svarar på genom att bli berörd.  Jag kände gåshud och liksom omslöts av en varm känsla. Det var när våra ögon, kort, mycket kort möttes. Detta ögonblick händer mig ytterst sällan. Men det gjorde det med dig och jag gissar att det är därför just du stannar kvar i mig. 
     

    Vackra väsen. Jag ville göra rätt. Men allt blev så fel och konstigt. Vi har nog mycket att prata om och känna igen oss i. Det tror jag faktiskt. Men jag hör inte av mig mer. Vill du träffas på en kaffe eller glas vin eller bara skrivas så smsa eller ring mig. Du vet var jag finns. Jag är öppen för livet, attraktionen och dess möjligheter. 
     

    Får du nya vind i seglen och vågar träffa mig så gör jag det gärna. 
  • Anonym (SP)

    Äkta kärleken är den största gåvan man kan få i livet.

    Du har sagt att du inte är intresserad av mig i januari. Har du ljugit då? Jag gillar inte lögner och falska människor.

    Om du vill ändra situationen visa ditt intresse och ska vara snäll, ärlig och uppriktig med mig då får du mitt hjärta. Hjärta

  • Anonym (Over again)

    Så lugnt och skönt det är utan alla lögner och manipulationer. Jag saknar det fina vi hade, men ändå gör jag inte det. Det var nog bara en fasad för att snärva mig och då finns det ingenting att sakna. Hur kan man leva med sig själv och att vara så falsk? Troligtvis är du sjuk och har några diagnoser, men är inte utredd för det, och jag har redan minst en jag är ganska säker på. Ändå har jag inget hat mot dig, eftersom du förstår inte ens dig själv. Du lever nog nu med dina egna demoner som äter upp dig. Men du kommer göra det igen, nästa offer, till nästa offer och så fortsätter det. Stackars alla som råkar ut för dig.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!