• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • MrFox
    Anonym (Ljuv) skrev 2025-08-03 22:03:29 följande:
    Men om hon tog kontakt med dig och ville ha en relation med dig, hade du då tagit det steget? 

Han kanske vill ha mig men situationen är precis som din svår. Han är också stolt och det får mig också att tveka att han innerst inne egentligen vill.
    Du är träffsäker i dina frågor. 

För att undvika min ovana att inte riktigt svara så: Ja. 
    Det hade kanske behövts en långpromenad, en flaska vin och lite...du vet. Det finns rum att vädra ur. Men sen, ja. 
    Med allt vad det innebär. 

Stolthet är väl sällan på riktigt? 
    Är det inte oftast ett försvar mot saker som kan såra?
    Är du ärlig, rak och förstående så kommer det gå fint.
  • Deep Thoughts
    Anonym (Ljuv) skrev 2025-08-03 22:05:09 följande:
    Tack för uppmuntran. Jag tror jag ska ta steget men har inte helt bestämt mig än. 

Kram på dig också :)
    I mitt fall skyller jag på stolthet när jag i själva verket är för feg för att höra av mig för att få höra att hon gått vidare eller inte vill ses igen...

Blir så ledsen på mig själv och andra när stoltheten/fegheten tar över... Ett enkelt samtal eller SMS kan påverka hela ens framtid så himla mycket.

Hade jag varit din "han" så hade jag hoppat upp i taket av lycka...

Lycka till! 
  • Anonym (Nfy)

Sist vi gick tillsammans så blev jag lycklig av din närvaro. Jag tror du också blev det av min. Jag undrar ibland hur du ser på mig och vad jag betyder för dig.

• Anonym (Ljuv)
    MrFox skrev 2025-08-03 22:23:02 följande:
    Du är träffsäker i dina frågor. 

För att undvika min ovana att inte riktigt svara så: Ja. 
    Det hade kanske behövts en långpromenad, en flaska vin och lite...du vet. Det finns rum att vädra ur. Men sen, ja. 
    Med allt vad det innebär. 

Stolthet är väl sällan på riktigt? 
    Är det inte oftast ett försvar mot saker som kan såra?
    Är du ärlig, rak och förstående så kommer det gå fint.
    Stolthet är viktigt för jag haft konversationer med honom där han uttryckt det. Vi är ju alla olika men om jag förstår honom rätt så går hans stolthet utöver saker som kan såra. Tar till mig det du skrev om att vara ärlig rak, ärlig och förstående, det är den rätta vägen.  

Kommer du kunna hantera hennes dåliga sidor, och känner du till vilka de är?

Längtan efter honom är stark, märker att jag önskar du är han. 
  • MrFox
    Anonym (Ljuv) skrev 2025-08-05 22:00:00 följande:
    Stolthet är viktigt för jag haft konversationer med honom där han uttryckt det. Vi är ju alla olika men om jag förstår honom rätt så går hans stolthet utöver saker som kan såra. Tar till mig det du skrev om att vara ärlig rak, ärlig och förstående, det är den rätta vägen.  

Kommer du kunna hantera hennes dåliga sidor, och känner du till vilka de är?

Längtan efter honom är stark, märker att jag önskar du är han. 
    Om stolthet är att dra en gräns, att stänga en dörr när nog är nog.. Ja. Då är det viktigt, för sin egen skull. Kanske också att se sitt eget värde. Men få dörrar är låsta för gott. 

Jag har sett ett par av hennes sämre sidor, jag känner till ett par av hennes mörkaste hemligheter. Dom gör henne mänsklig och komplett. 

Av respekt för henne kan jag inte utveckla det mer än så, för man vet aldrig vem som läser och förstår. 

Jag är rädd att jag önskar samma. 

Ta steget nu L. Fånigt nog hoppas jag på ett surr i min egen telefon. Det vore som på film, och hur fånigt det än är så känns det fint att drömma lite. Berätta hur det gick. Du kan nog bestämt skicka pm om du inte vill berätta i öppet forum.
  • Anonym (Nfy)

Överallt dit jag går i skogen ser jag minnen av dig och din röst, din gångstil, ditt hår som skiner i solljuset. Det fyller mig av glädje men också av sorg över allting som aldrig kommer bli. Jag är glad att jag fick uppleva dig, om än som bekant

• Anonym (Ljuv)
    MrFox skrev 2025-08-05 22:23:43 följande:
    Om stolthet är att dra en gräns, att stänga en dörr när nog är nog.. Ja. Då är det viktigt, för sin egen skull. Kanske också att se sitt eget värde. Men få dörrar är låsta för gott. 

Jag har sett ett par av hennes sämre sidor, jag känner till ett par av hennes mörkaste hemligheter. Dom gör henne mänsklig och komplett. 

Av respekt för henne kan jag inte utveckla det mer än så, för man vet aldrig vem som läser och förstår. 

Jag är rädd att jag önskar samma. 

Ta steget nu L. Fånigt nog hoppas jag på ett surr i min egen telefon. Det vore som på film, och hur fånigt det än är så känns det fint att drömma lite. Berätta hur det gick. Du kan nog bestämt skicka pm om du inte vill berätta i öppet forum.
    Har ni haft ett förhållande innan eller har ni aldrig haft varandra?
    Är du 100% säker på att hon älskar dig?
    Frågar för att se om du är den jag önskar. 

Din presentation är låst så jag kan inte skicka PM.
  • MrFox
    Anonym (Ljuv) skrev 2025-08-07 18:12:20 följande:
    Har ni haft ett förhållande innan eller har ni aldrig haft varandra?
    Är du 100% säker på att hon älskar dig?
    Frågar för att se om du är den jag önskar. 

Din presentation är låst så jag kan inte skicka PM.
    Har försökt fippla med inställningar, men är tämligen ny här och skapade bara konto för denna tråd.

Nej, vi har aldrig varit ett par. Vi har varit vänner i omgångar kan man väl säga. Vi blev kära, och kanske mer än så. Det är svårt formulera såhär. 

Det hade nog varit för bra om vi var dom vi hoppas.
    Det händer väl bara på film. 
  • Mayjel

Du är så otroligt barnslig, jag vet att du är online och läser detta också, som den trötta svans du är. 

Vad tror du att du ska uppnå genom dina tummar? Ingen bryr sig om dem ändå. Den enda sjuka människa av oss två är ju du, vilket du också visat mer än väl härinne så det spelar ingen roll iallafall. Skärp dig. 

• Anonym (Min enda)

Jag vet inte om du svarat men om du har det kommer jag skriva så fort jag har åtkomst till mitt konto igen. Saknar dig  som alltid.

• Anonym (Anonym2)
    Anonym (Min enda) skrev 2025-08-08 22:51:22 följande:

Jag vet inte om du svarat men om du har det kommer jag skriva så fort jag har åtkomst till mitt konto igen. Saknar dig  som alltid.

Menar du Flashback kontot?
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!