• michaB

Hur uppfostras barnen egentligen?!?!

Igår var jag och sambon på bio. När vi har satt och filmen precis skulle börja kommer ca 20 ungdomar in. Dessa ungdomar var från en helt annan värld. Dom skriker, slåss och till och med kastar popcorn tvärs över hela biosalongen.
    Då ställer jag mig upp och frågar va i helvete dom håller på med?! En spydig kommentar är det ända jag får tillbaka och inte fan håller dom käften senare under filmen. Jag och sambon blev helt till oss och bestämde oss för att gå därifrån.
    Då kom jag att tänka på hur barn uppfostras?!
    Hur skulle ni reagera om era barn betedde sig på detta vis?

• Svar på tråden Hur uppfostras barnen egentligen?!?!
  • Jennilie

Tror inte det har med uppfostran att göra, 20 ungdomar hetsar upp varandra, spelar allan och alla försöker hela tiden stå i centrum. Hade de ist bara vart 2-3 st av dessa ungdomar så hade de inte hållit på så.
    De tror helt enkelt att de är coola.

• Flickan och kråkan

Håller med ovanstående talar. Sedan är ju vi vuxna rätt värdelösa vad gäller att ta just vuxenansvar. Om vuxna reagerar och agerar med enad front så skulle det uppträdandet rätt snabbt stävjas. Det var säkert fler biobesökare än ni som reagerade. Hur agerade alla de vuxna som var i biosalongen? Jag har för små barn ännu, men har varit på bio med klasser som inte skött sig. Man plockar helt sonika ut dem. Om mina barn någon gång beter sig på det viset så hoppas jag att vuxna runt om dem både reagerar OCH agerar. En enkel åtgärd är ju att vidtala personalen.

• Girlinthecity

Håller med Jennilie.

Och de ungdomar som INTE beteer sig så där uppmärksammas ju inte, tyvärr. 

• Litet My
    Jennilie skrev 2011-10-23 15:47:21 följande:
    Tror inte det har med uppfostran att göra, 20 ungdomar hetsar upp varandra, spelar allan och alla försöker hela tiden stå i centrum. Hade de ist bara vart 2-3 st av dessa ungdomar så hade de inte hållit på så.
    De tror helt enkelt att de är coola.
Svar på tråden Hur uppfostras barnen egentligen?!?!